פורום העסקים, המורכב מכ-200 ראשי החברות מהגדולות במשק, יצא היום (רביעי) בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע באופן ברור כי הוא והממשלה מתכוונים לכבד ולציית לפסיקת בג"צ. "הטלת תנאים או ספק בחובה לציית לפסיקת בג״צ מהווה חציית קו אדום בוהק שגורמת לפגיעה חסרת תקדים ובלתי הפיכה בכלכלה הישראלית ובדמוקרטיה", נכתב בהודעה. 

הפורום הזהיר כי "משקיעים לא יסכימו לסכן את כספם במדינה שבה שלטון החוק מוטל בספק על ידי ראש הממשלה". לדבריהם, הטלת הספק בחובת הממשלה לציית לשלטון החוק ולבג"ץ תפגע בכלכלה, בעסקים ובמשקי הבית: "הממשלה תתקשה לגייס אג״ח בחו״ל כאשר ראש הממשלה מטיל ספק בחובתו לציית לשלטון החוק". 

הפורום גם התייחס למתקפה על החלטת שטראוס להפסיק לפרסם בערוץ 14 ועל הדיווחים על איומים שהופנו ליושבת ראש הקבוצה עפרה שטראוס. "אין לגיטימיות כלשהי לאלימות גם לא מילולית גם אם יש מחלוקות", נמסר. "מחלוקות מיישבים בשיח ולא באלימות. הפורום קורא למנהיגים להצטרף לגינוי המלא של כל גילוי אלימות". 

פורום העסקים מורכב מראשי חברות מהגדולות במשק, בין היתר הראל ויזל, בעלים, מנכ"ל ויו"ר קבוצת פוקס, ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר עופר השקעות ומליסרון, איציק אברכהן, יו"ר שופרסל, דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי ועוד.