ממשל בידן בוחן את שירותי הענן של ענקית האי-קומרס עליבאבא על מנת לקבוע האם הם מהווים איום לביטחונה של ארה"ב, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס שציטטה גורמים שתודרכו בעניין. הממשל האמריקני מרחיב את הבדיקה של חברות טכנולוגיה סיניות שעובדות עם חברות אמריקניות. 

על פי המקורות, הממשל מתמקד בדאטה הקשורה ללקוחות האמריקנים של הענקית הסינית, כולל פרטים אישיים וקניין רוחני,  ובשאלה האם יש לממשל הסיני גישה אליה. גם השאלה האם הממשל בביג'ינג יכול לשלוט בגישה של המשתמשים האמריקנים למידע שלהם באלי באבא נבחנת. 

ג'ו ביידן (צילום: lev radin, shutterstock)
ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, shutterstock

הרגולטור האמריקני יכול לבחור לדרוש מהחברה לנקוט בצעדים להורדת הסיכונים הקיימים בשימוש בפלטפורמת הענן של הענקית הסינית או לחלופין לאסור שימוש של אמריקנים בפלטפורמה. 

מחלקת המסחר בממשל טראמפ הביעה חשש בעבר משירותי הענן של אלי באבא, אבל הבדיקה הרשמית החלה על ידי הנשיא ביידן אחרי שנכנס לתפקיד בינואר. 

אמנם היקף השימוש של העסקים האמריקנים בפלטפורמת הענן של החברה היא לא גדולה והיקף השימוש מוערך בכ-50 מיליון דולר, אך אם הממשל יחליט לאסור את השימוש בפלטפורמה הוא יפגע באחד מהעסקים המבטיחים ביותר של הענקית הסינית ויפגע במוניטין החברה עצמה. 

דונלד טראמפ, 2021 (צילום: James Devaney/GC Images, Getty Images)
בממשל טראמפ הזהירו מפני שירותי הענן | צילום: James Devaney/GC Images, Getty Images

דובר מחלקת המסחר של הממשל האמריקני אמר כי היא אינה מגיבה "על קיומה או אי קיומה של ביקורת על העסקאות". בשגרירות סין בוושינגטון סירבו להגיב לפניית רויטרס. בעלי-באבא סירבו להגיב, אך בדוח הפיננסי האחרון שפרסמה החברה היא הביעה חשש מהפעילות בארה"ב כשכתבה כי חברות אמריקניות שחתמו על חוזה עם עליבאבא עשויים להפסיק את הפעילות בשל איסורים שיוטלו על ידי הממשל כולל התחיבויות הקשורות לשירותי הענן.

ממשל טראמפ פרסם אזהרה באוגוסט 2020 נגד ספקיות שירותי הענן הסיניות, כולל עלי-באבא, כדי "למנוע שמידע אישי רגיש ונכסים קנייניים בעלי ערך יהיו מאוחסנים במערכות מבוססות ענן שיש אליהן גישה ליריבים זרים".