בארצות הברית עלייה ברכישת קרקעות חקלאיות בידי סין וגורמים נוספים ממדינות אחרות, אולם בשל בעיות בנתוני הרשוית האמריקניות, קיים קושי לעת בדיוק מה היקף התופעה, ומה גודל השטח המוחזק. על פי הדיווח בבלומברג, נתוני משרד החקלאות האמריקני מעידים כי הבעלות הזרה וההשקעות בנכסים כמו שטחי חקלאות, מרעה ויערות זינקה לכ-160 מיליון דונם ב-2021, עלייה של 40% לעומת 2016. אלא שנתונים אחרים המצויים בידי המשרד לאחריות ממשלתית - גוף לא מפלגתי שמדווח לקונגרס - נמצאו טעויות בנתונים, כולל האחזקה הגדולה ביותר בבעלות סין, שנספרה משום מה פעמיים. בעיה נוספת נובעת מהקושי לאכוף חוק בארה"ב שמחייב זרים לדווח בעצמם על רכישות כאלה.

הפערים הללו מגיעים בצל הדאגה הגוברת בוושינגטון לגורלן של קרקעות חקלאיות בארצות הברית, ומהעברתן לידיים זרות. הסיבה: חשש לסיכונים לשרשרות אספקת המזן לצד סיכוני ביטחון לאומי. חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים קראו לחקור את המכירות של קרקעות חקלאיות לסין ולמדינות אחרות. "מבלי לשפר את התהליכים הפנימיים, משרד החקלאות לא יכול לדווח על מידע אמין לקונגרס או לציבור לגבי איפה וכמה קרקעות חקלאיות בארה"ב מוחזקות בידיים זרות", נכתב בדוח.

לצד ההתרעה על פערי הנתונים, המשרד לאחריות ממשלתית פרסם המלצות לבלימת התופעה. בין היתר נטען שם כי משרד החקלאות יידרש לשתף מידע מלא ובזמן אמת עם הוועדה להשקעות זרות, פאנל בפיקוח האוצר האמרינקי בעוסק בעסקאות זרות. המלצה נוספת נוגעת לחובת הדיווח על השקעות זרות בחקלאות – לפי המשרד הקוראת לשפר את הדיווחים ואף להקים מערך דיווח מקוון יעיל יותר.
המשרד לאחריות ממשלתית פירסם שש המלצות, בהן שמשרד החקלאות ישתף מידע שלם יותר ובזמן אמת עם הוועדה להשקעות זרות, פאנל בהובלת משרד האוצר האמריקאי שחוקר עסקות זרות. הצעה נוספת קוראת למשרד החקלאות להבטיח שהדיווחים על השקעות זרות בחקלאות, בהתאם לחוק מ-1978, יהיו שלמים. משרד החקלאות אמר כי יצטרך עוד כסף כדי להקים פורטל מקוון להגשת מסמכים ולתחזק אותו.

"המלצות המשרד לאחריות ממשלתית מחייבות את הקונגרס בשינויים, החל במימון על מנת להגדיל את כוח האדם ולהפוך את התהליכים שלנו למודרניים", אמר אלן רודריגז, דובר מטעם משרד החקלאות האמריקני. עם זאת הוא ציין כי "כל מערכת של מעקב אחר רכישות של קרקעות תהיה מורכבת ויקרה ותעמיד סיכונים פוטנציאליים בכל הנוגע לפרטיות".