היריבות בין סין לארה"ב היא ארוכת שנים, אך נראה שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא סין שי ג'ינפנג צריכים אחד את השני. ביום רביעי ייפגשו המנהיגים של שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם במטרה להוציא את הקיפאון בסחר בין שתי המדינות. בסין כבר מאותתים על אפשרות של הסרת החרם על יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג.

גורמים המעורים בנושא אמרו לבלומברג כי בממשל הסיני שוקלים להתחייב לרכישת מטוסי בואינג 737 במהלך ועידת APEC בסן פרנסיסקו שבה ייפגשו ביידן וג'ינפנג, כאיתות על הפשרת היחסים בין המדינות. בבית הלבן מקווים לחידוש היחסים הביטחוניים בין המדינות.

בואינג 737-8 MAX (צילום:  Steve Mann, shutterstock)
סין לא ביצעה עסקה משמעותית עם בואינג מאז 2018 | צילום: Steve Mann, shutterstock

עסקה מכירה של מטוסי ה-737 יהוו פריצת דרך משמעותית לבואינג שאיבדה את ההובלה של השוק הסיני ליריבתה האירופאית איירבוס. החברה האמריקנית לא רשמה אף מכירה משמעותית בשוק הסיני מאז 2018, לפני שתי ההתרסקויות שהובילו לקרקוע כל מטוסי ה-737.

"אני אופטימי לגבי השיחות שיתקיימו בסן פרנסיסקו", אמר סטן דיל, ראש החטיבה המסחרית של בואינג בריאיון השבוע. "זו מוקדם מדי לחזות אם ייחתם ההסכם. המטרה שלנו היא לספק את המטוסים אחד אחד ולהראות לסינים את הצורך להחלפות ציי המטוסים ולהבטיח צמיחה בעתיד".

השוק הסיני משמעותי במיוחד לחברה האמריקנית שצופה שהוא יהווה כ-20 אחוז מהביקוש למטוסים בשנים הקרובות.