עד לא מזמן ענקית הטכנולוגיה גוגל הייתה נראית בלתי מנוצחת, אלא שאז הגיע chatgpt של חברת openai שטרף את הקלפים – והפך לאיום מיידי על המודל העסקי של החברה. כל צורת החיפוש עשויה להשתנות מהיסוד – וגוגל עשויה להישאר מאחור. היום (שני) דווח בניו יורק טיימס כי סמסונג שוקלת להחליף את גוגל במנוע החיפוש 'בינג' של מיקרוסופט כברירת המחדל של המכשיר.

מנוע החיפוש של מיקרוסופט קיים כבר לא מעט שנים ואף פעם לא הצליח לשבור את ההגמוניה של גוגל, אבל מה שהפך אותו פתאום למעניין זה ההטמעה של chatgpt, פלטפורמת הבינה המלאכותית הפופולרית, שמיקרוסופט השקיעה בו מיליארדי דולרים.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס בכירי גוגל הגיבו ב'פאניקה' לאיום של סמסונג. על פי התכתבויות פנימיות שנבדקו על ידי מערכת העיתון, למהלך עשויה להיות פגיעה של כ-3 מיליארד דולר בהכנסות החברה מהחוזה עם סמסונג. לגוגל יש חוזה דומה עם אפל בשווי של 20 מיליארד דולר שיעלה לחידוש בשנה הקרובה.

האיום של סמסונג הוא הסדק הראשון במנוע החיפוש ובמודל של גוגל, שבשנה שעברה שוויו הוערך בכ-162 מיליארד דולר. נכון לעכשיו, עדיין מתקיים משא ומתן וייתכן כי בסופו של דבר סמסונג תמשיך עם גוגל, אך עצם הרעיון שהענקית הקוריאנית, שמייצרת מאות מיליוני מכשירים חכמים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אפילו שוקלת את ההחלפה היממה את עובדי גוגל. 

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, עובדי החברה הופתעו מgבקשת המנהלים לאסוף חומרים לטובת 'פיץ'' לבכירי סמסונג, התגובה של העובדים הייתה "וואו, זה רעיון פרוע".