שריל סנדברג, לשעבר סמנכ״לית חברת ״מטא״, השלימה בישראל בשבוע שעבר את צילומיו של סרט דוקומנטרי חדש Before Silence  (״זעקות ואז שתיקה״). הסרט עוסק במעשי האונס והפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס במסגרת מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. "כאשר העדויות החלו לצוץ לאחר מתקפת חמאס, השתיקה היתה מחרישת אוזניים על אף שהיה ברור שבוצעו מעשי אונס ואלימות מינית", הסבירה סנדברג על החלטתה להוביל את הצילומים בריאיון ל-CNN. "אסור לנו לאפשר השתקה וטיוח של מעשים כאלו אף פעם ובשום מקום בעולם".

הסרט, כך לדבריה, מציג עדויות חדשות על האירועים המדוברים, ומהווה עדות למעשי האונס שביצעו מחבלי חמאס בנשים ובנערות ישראליות, גם בתקופת השבי, כפי שהצטברו מעדויות בעקבות שחרורן של כמה מהחטופות. במרכז הסרט עומדת עדותה של אגם גולדשטיין-אלמוג על פשעים מיניים שבוצעו בשבויה אחרת שפגשה בשבי חמאס. "הוא נכנס אליה למקלחת וכיוון אקדח לראש שלה והתחיל לנשק אותה – והיא התחילה לבכות", חשפה סנדברג מתוך עדותה של גולדשטיין-אלמוג. "הוא הוריד לה את כל הבגדים ונגע בה בכל הגוף. הוא ביקש ממנה לגעת באיבר שלו בכל מיני דרכים ונגע גם באיבר שלה. היא אמרה לי שהיא פשוט לא הפסיקה לבכות והוא לא הפסיק לעשות לה את מה שהוא עושה. והוא נהנה מזה.  וכל הזמן הזה האקדח שלו בתוך הראש שלה". סנדברג ציינה  בפליאה את החוזק של גולדשטיין-אלמוג: "על כולנו לפחד ממקרים כאלו, שאסור שיחזרו על עצמם. לא ייתכן שנערה בת 18 בכל מקום בעולם תאלץ לראות ולשמוע ולעבור זוועות שכאלו".

"הזוועות התרחשו באופן שיטתי"

כחלק מהמשימה שלקחה על עצמה להביא לידיעת הקהל העולמית את היקף הזוועות שביצעו מחבלי החמאס, סנדברג, מייסדת ארגון LeanIn.org, שהתה בישראל לצילומי הסרט. בין היתר נערכו הצילומים בישובי עוטף עזה וברעים במקום בו התקיימה מסיבת נובה.  הסרט כולל ראיונות עם עדי ראייה, חטופות משוחררות, אנשי זק״א ומשטרה, מומחים רפואיים ופורנזיים, ושורדות טבח החמאס. בריאיון עמה היא סיפרה על האנשים שפגשה בישראל. "האנשים בישראל שבורים כפי שרק בישראל הם יכולים להיות שבורים ובו זמנית הם חזקים ובעלי עוצמה כפי שרק ישראליים יכולים להיות", אמרה. בהמשך דבריה גינתה את דובר חמאס שהכחיש בתקשורת העולמית את קיומם של מעשי האונס. "לא רק שהזוועות הללו התרחשו, הם נעשו באופן שיטתי", הדגישה.

צילומי הסרט התאפשרו הודות לתרומה של המפיקים השותפים קרול וג׳ואי לואו והוא יופץ במהלך חודש אפריל. הסרט הופק ע"י קסטינה תקשורת, שעומדת גם מאחורי הפקת הסרט  NOVA# על הטבח במסיבת הטבע ברעים. "אנשים הכחישו וסירבו להודות שאכן בוצעו מעשים כאלו ע"י חמאס ולכן הסרט ייתן להם הזדמנות לראות במו עיניהם, ולשמוע במו אוזניהם עדויות מפי ניצולים על הזוועות שהתרחשו וכיצד הקורבנות סבלו בדקות האחרונות של חייהם", הוסיפה סנדברג.