טקס הענקת הפרסים לחברות אשר קידמו גיוון והכללה בקמפיינים הפרסומים שלהן בהשתתפות נשיא המדינה יצחיק הרצוג התקיים אתמול (שני) בירושלים. הפרסים הוענקו לחברות שבקמפיינים שלהן שיקפו את מגוון האזרחים בישראל באופן שוויוני וללא סטריאוטיפים. 

חברת פרוקטר אנד גמבל זכתה בקטגוריות "שילוב המגוון הישראלי ברוח נאום השבטים", על הקמפיין למברשת השיניים החשמלית של המותג Oral B - 'בכל מקום בארץ, לכל ילדה וילד, מגיעה מברשת חשמלית Oral B'. הקמפיין הציג מגוון משפחות ישראליות: דתית, חילונית, ערבית, זוג אבות - המתמודדות עם שיגרה יומית של גידול ילדים. "ב-2017 השקנו לראשונה את הקמפיין של 'אורל בי' בהשקעה של מעל 10 מיליון שקלים ושמנו לנו למטרה לתת במה לכלל האוכלוסייה, כולל ובמיוחד לאלו שכל כך חסרים על המסך שלנו", אמר אופיר גוטמן, מנכ"ל חברת פרוקטר אנד גמבל. "כך היינו הראשונים להציג משפחה של שני אבות, משפחה דתית משפחה חילונית ומשפחה ערבית כחלק מהקמפיין". 

 

 "אנו רואים בגיוון והכלה ערך חברתי כמו גם ערך עסקי וההצלחה העסקית של הקמפיין נלמדת בכל רחבי אירופה גם בזכות ההנכחה של הרבדים השונים באוכלוסייה", הוסיף. "כמפרסמים, יש בידנו השפעה רבה בקידום שינוי וניפוץ נורמות חברתיות בחברה הישראלית ואין ספק שהעבודה עוד רבה".

חברת דלתא זכתה במקום הראשון בקטגוריית "גיוון ברוח האמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום" העוסק בייצוג שוויני ולא סטריאוטיפי של כלל קבוצות האוכלוסייה. דלתא פרסמה קמפיין 'דלתא. כו-לם בפיג'מה', המשלב נשים וגברים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות כמדגמנים ומדגמנות את קולקציות המותג. "כחברה היוצרת אלפי צילומי אופנה מידי שנה, אנחנו מבינים את האחריות בה עלינו לפעול", אמרה ענת בוגנר, מנכ״לית דלתא ישראל מותגים. "דלתא מקפידה ליצור תמהיל אנושי מגוון ומכליל הכולל גם נשים וגברים, ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים, כשיגרה לאורך זמן". 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Delta - דלתא (@deltaofficial)

 

רשת בתי הקפה 'ארומה ישראל' זכתה במקום הראשון בקטגוריית "מיתוג מעסיק" על קמפיין העסקת עובדים עם מוגבלויות בסניפי ארומה ישראל. "כבר בתחילת דרכה בחרה רשת ארומה ישראל לפעול לקידומם של אנשים עם מוגבלות ולסייע בשילובם בחברה הישראלית", אמר מנכ"ל רשת ארומה ישראל, דני מישל. "מאז ועד היום, התחום הפך להיות חלק בלתי נפרד מהרשת ואנו מרגישים כי זו זכות גדולה להעניק בית למגוון האוכלוסיות בחברה הישראלית. אנו שמחים וגאים על זכייתנו בתחרות חשובה זו, המעלה את המודעות לנושא הגיוון ואנו תקווה כי נושא הגיוון בשיווק ובהעסקה יהפוך להיות חלק אינטגרלי מכל עסק במדינה".

 

 

אות לשבח קיבלה JOBMASTER על קמפייין פרסומי בכיכובו של השחקן הישאם סאלימן. נתן לוי מנכל החברה אמר: "שוק התעסוקה הוא אחד התחומים עם הכוח המשמעותי ביותר לחולל שינוי חברתי אמיתי. מקווה שצעדים מהסוג הזה יעזרו לנו לשנות את החשיבה ביחס למגזרים השונים".

התחרות נולדה בהשראת "נאום השבטים" של הנשיא הקודם, ראובן (רובי) ריבלין, אשר דיבר על החברה הישראלית המורכבת מארבעה מגזרים או "שבטים" מרכזיים שמתקרבים זה אל זה בגודלם: חילונים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים. הזוכים בתחרות נבחרו על ידי ועדת שיפוט מגוונת, הכוללת 6 נשים ו-6 גברים מתחומי השיווק והפרסום, אנשי ציבור ועשייה חברתית. כמו כן, התחרות הינה מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית.

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק: "אנו שמים לעצמנו למטרה לקדם את המגוון הישראלי בכל פלטפורמה אפשרית. לענף השיווק והפרסום יש השפעה משמעותית על התודעה של כולנו, ועל כן, אנו צריכים לשאוף לראות על המסך דמויות שונות ומגוונות המייצגות את המרקם הארצישראלי בשלמותו".

“הפרסום היה מאז ומעולם כלי רב עוצמה בעיצוב דעת קהל", אמר יגאל בר און, מנכ"ל איגוד הפרסום. "מתוך הבנת האחריות החברתית המונחת לפתחנו, כבר בתחרות הקקטוס הכנסנו קטגוריה המעניקה פרסים לקמפיינים המקדמים גיוון חברתי. לשמחתנו הנושא ממשיך ומקבל רוח גבית גם משותפינו לדרך, ואנו מחויבים להמשיך ולקדם אג'נדות של גיוון, פלורליזם ורב תרבותיות, לתועלת החברה הישראלית”. 

מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה: ״הגברת הגיוון היא אחת ההשפעות החברתיות המשמעותיות וארוכות הטווח ביותר שחברה יכולה לאמץ. לצד הגיוון התעסוקתי, אשר התחזק בשנה האחרונה, התחרות מדגישה שכבה נוספת וחיונית – קידום תודעה של חברה ישראלית מגוונת."