חברת ריטיילורס שבשליטת קבוצת פוקס בבעלות הראל ויזל דיווחה היום על חתימת ההסכמים המחייבים לרכישת הבעלות בקבוצת RPG המפעילה 33 חנויות נייקי באוסטרליה ו-7 חנויות נייקי בניו זילנד, ו-11 חנויות סמסונג באוסטרליה. "עסקה זו מהווה אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה של החברה, להרחבת פעילותה הבינלאומית ושיתוף הפעולה עם נייקי לטריטוריות נוספות בעולם, מעבר לפעילות הקיימת בהפעלת חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה", הצהיר מנכ"ל ריטיילורס תומר צ'פניק עם חתימת ההסכמים.

  במסגרת ההסכמים שנחתמו, חברה בת אוסטרלית תרכוש את הבעלות המלאה בקבוצת RPG בתמורה לבעלי המניות המוכרים בגובה המכפלה של 92.5%  בשווי מוסכם של 75 מיליון דולר אוסטרלי על בסיס חוב נטו אפס והון חוזר נורמטיבי, והקצאת מניות  לה"ה אנדרו מקדונלד, אשר יקודם לתפקיד מנכ"ל החברה, ופרנק רנזי, המשמש מנכ"ל פעילות סמסונג ואמון על הפיתוח העסקי, באופן שעם השלמת העסקה, החברה תחזיק בחברה האוסטרלית (באמצעות חברה בת הולנדית) ב-92.5% ובעלי מניות המיעוט יחזיקו ב-7.5% מהון המניות החברה האוסטרלית.  עו"ד איה בן דוד אשבל, היועצת המשפטית של קבוצת פוקס, ייצגה את החברה בעסקה בליווי משרד עורכי הדין האוסטרלי ABL.

 

תומר צפ'ניק, מנכ"ל ריטיילורס  (צילום: דימה טליאנסקי)
"אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה". תומר צפ'ניק, מנכ"ל ריטיילורס | צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת RPG החלה לפעול בשנת 2011. משרדיה הראשיים של קבוצת RPG ממוקמים במלבורן אוסטרליה, ונכון למועד הדוח מעסיקה הקבוצה כ-1,105 עובדים. עיקר פעילות קבוצת RPG היא הפעלת 33 חנויות נייקי באוסטרליה ו-7 חנויות נייקי בניו זילנד. כמו כן כוללת פעילות הקבוצה הפעלה של 11 חנויות סמסונג באוסטרליה. בנוסף, בחודש יולי 2023 השיקה הקבוצה אתר סחר מקוון למכירת מוצרי צעצועים של ענקית הצעצועים Mattel.

מחזור ההכנסות והרווח הנקי של RPG (בדולר אוסטרלי) לשנה שהסתיימה ב 1.7.2023 הסתכם בכ- 174,575,557 ובכ-16,034,304 בהתאמה, ללא תוצאות פעילות אתר הסחר (Mattel)  שהושק ביולי 2023.  לפי ההערכות שפרסמה ריטיילור, ההשקעות הצפויות בחברה החדשה, במהלך 5 השנים הראשונות, הינן בסך של כ-35-55 מיליון דולר אוסטרלי ועיקרן בבינוי ושיפוץ חנויות נייקי ביבשת.