קבוצת שופרסל הודיעה היום  (חמישי)  כי הגיעה להבנות בלתי מחייבות עם בעלי מניותיה של מיני ליין, יבואנית מוצרי החשמל הביתיים מבית AEG ,Samsung, ואלקטרולוקס ומפעילה את רשת חנויות א.ל.מ. שופרסל תרכוש 60 אחוז ממניות החברה בכ-560 מיליון שקל, מה שיקנה לחברה ערך של 936 מיליון שקל. 

מהחברה נמסר כי הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של רשת הקמעונאות להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים. מוצרי היבואנית ישולבו בהטבות מועדון הלקוחות החדש. מיני ליין גם משווקת את מערכות מיזוג האוויר של המותג היפני Fujitsu. 

לוגו שופרסל (צילום:  יחסי ציבור)
משאית שופרסל. ארכיון | צילום: יחסי ציבור

על פי הודעת החברה, בתום שלוש שנים ממועד השלמת העסקה, לחברה תהיה האופציה לרכוש את יתרת המניות במיני ליין לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית (936 מיליון ש"ח) או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הגבוה מבניהם, וליתר בעלי המניות במיני ליין תהיה האופציה למכור לחברה את יתרת מניותיהם לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הנמוך מבניהם. 

לשופרסל יהיה רוב בדירקטוריון מיני ליין וכן תמנה את היו"ר. מר אבי אשר יכהן כמנכ"ל מיניליין למשך תקופה של 3 שנים לפחות. 

ההבנות כפופות לביצוע בדיקת נאותות על-ידי החברה, לאישורי האורגנים המוסמכים של החברה,  ולחתימת הסכם מפורט ומחייב בין הצדדים, אשר יהיה כפוף לאישורים שונים ובכלל זה לאישור הממונה על התחרות.