קמפיין הטיקטוק של חברת השיווק הישראלית Moburst עבור אפליקציית Shopkick האמריקנית זכה  לאחרונה בקטגוריית  "קמפיין הוידאו היעיל ביותר" בטקס פרסי הדיגיטל השנתי בלונדון של מגזין השיווק הבריטי ׳Mobile Marketing׳.

החברה הישראלית, התמודדה מול מעצמות שיווק כגון קבוצת Carat שלה מעל ל-3,000 עובדים וחברת Inmar Intelligence המונה מעל לאלפיים. בתחרות השתתפו קמפיינים של מותגי-על כגון NBC ,UNIVERSAL, קוקה קולה, סמסונג, גוגל ועוד.

ShopKick היא אפליקציה, הפועלת בארה"ב, שבה צרכנים יכולים לסרוק באמצעותה מוצרים ברשתות השיווק ולקבל תווי מתנה והנחות בחינם. עם התפשטות נגיף הקורונה, כמות הרכישות בחנויות ירדה באופן דרמטי.

 

 החברה, ביחד עם חברת השיווק הישראלית העבירו את הפוקוס לרשתות החברתיות. הדגש היה בעיקר בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר. החברה החליטה לפנות גם לקהל צעיר יותר, בני 18-30. על פי מדדי החברה, אחוז המשתמשים באפליקציה בקרב צעירים מתחת לגיל 24, היה קטן ביחס לקהלי הגילאים האחרים. ביחד עם חברת השיווק הישראלית Moburst, הוחלט להשיק קמפיין ברשת החברתית טיקטוק אשר הפכה לזירה הדיגיטלית הפופולארית ביותר בקרב צעירים מסביב לעולם במהלך השנה האחרונה ובחסות הקורונה.

"תחילה ניסינו להתאים את הקמפיינים של החברה שהצליחו בפייסבוק וגוגל לטיקטוק – אבל מהר מאוד גילינו שזה 'לא עובר' את הקהל באפליקציה", הסביר מנכ"ל החברה, גלעד בכר. "כדי להיות אפקטיבי בטיקטוק חייבים לייצר 'טיקטוקים' - כלומר צריך לייצר תוכן התואם במיוחד לפלטפורמה הזו אשר מאוד שונה מפרסומות בכל שדה דיגיטלי אחר".

החברה החליטה להשיק ליין מודעות ייעודי לאפליקציה בהתאם לטרנדים חמים באותה תקופה, והתוצאות היו בהתאם: בזכות הקמפיין, חלה עלייה של עשרות אחוזים בהורדות האפליקציה בקרב משתמשים צעירים. והמדדים להצלחת הקמפיין עבדו מצוין: 87% ירידה בעלות לכל הורדה של האפליקציה (CPI), וירידה של 89% בעלות לכל הרשמה (CPR).

חברת Moburst אשר הוקמה ב-2013 על ידי גלעד בכר וליאור אלדן, קידמה עד היום למעלה מ-600 חברות ואפליקציות בחנויות הדיגיטליות, ביניהן חברות ענק כגון Google ,Samsung ,Uber ,Dropbox  וחברת התרופות Pfizer. החברה הכפילה את הכנסותיה מתחילת השנה ועל כן מתרחבת ומגייסת עובדים לעשרות תפקידים במטה החברה בישראל, באירופה ובארה"ב.