רשת האירוח סלינה תונפק בוול סטריט באמצעות מיזוג לחברת הספאק BOA Acquisition Corp בוול סטריט לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. על פי הודעת החברה העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של שנת 2022 והיא תרשם תחת השם "סלינה אירוח". 

עוד בנושא: "המטרה? 30 סניפי Selina בישראל בתוך 5 שנים"

בשנת 2014, רפאל מוסרי ודניאל רודסבסקי, צמד ישראלים שהכירו בצבא ויצאו יחדיו לטיול ארוך בעולם, זיהו את המחסור הקיים בשוק המלונאות והאירוח ברחבי העולם, בדגש על דרום אמריקה, והחליטו לפתוח את הסניף הראשון של סלינה בעיירה פדסי בפנמה. משם - הצמיחה הייתה מהירה. מה שמדגישה החברה הוא את התוכן, שמותאם לדור ה-Z והמיליניאלס, תחת ההנחה ש-95 אחוז מבתי האירוח והמלונות לא מותאמים לצעירים שמהווים כ-45 אחוז מהצרכנים.  

את השותפים שהקימו את הספאק שאליו הם התמזגו הם הכירו בפרויקט שעבדו ביחד להקמת מתחמים בוושינגטון. ברגע שהקימו את BOA Acquisition Corp הטלפון הראשון היה למייסדי סלינה. "אנחנו שואפים להגדיר מחדר את עתיד עולם האירוח על ידי בניית מותג ויציקת אירועים ותוכן שיהדהדו בקרב הלקוחות שלנו", מסר מייסד החברה רפאל מוסרי בהודעה לעיתונות. "המיליניאלס ובני דור ה-Z מחפשים חוויות אותנטיות, הם רוצים להיטמע בתרבות המקומיות בכל מקום שבו הם מבקרים". 

סלינה בנווה צדק
סלינה בנווה צדק, הסניף הראשון של הרשת בישראל

הצמיחה של החברה בזמן המגפה לא מובנת מאליה, בטח בתקופה שבה ענף התיירות הוא הנפגע העיקרי. היא שמה דגש בעיקר על המיתוג והאירועים בתוך המתחמים. החברה חתמה בספטמבר האחרון על הסכם שיתוף התקשרות עם קבוצת חג'ג', שבמסגרתו קבוצת הנדל"ן תרכוש ותבצע התאמות בנכסים שיוסבו למלונות ולאתרי גלמפינג ברחבי הארץ ויופעלו על ידי סלינה בהשקעה של עד כ-580 מיליון שקל. 

סלינה מקיימת הסכמים מהסוג הזה עם חברות נדל"ן בכל העולם שלוקחות על עצמן את עלויות ההקמה של המתחמים, מה שמאפשר לחברה לצמוח. החברה כבר הבטיחה הון של 350 מיליון דולר להתרחבות בלוקיישנים ברחבי העולם.

כיום היא מפעילה כיום יותר מ-134 בתי אירוח ברחבי העולם. מאז הקמתה סלינה צמחה באופן יציב, כשהאסטרטגיה הייתה לזהות בתי מלון ואירוח לא רווחיים והפיכתם לבית אירוח שפונה לצעירים ופונה בעיקר למילניאלס ודור ה-Z, נתח שוק שעל פי נתוני החברה מוציא כ-350 מיליארד דולר בשנה על טיולים. החברה מציעה לצעירים אירוח יחסית זול במקומות אטרקטיביים ומציעה פתרונות גם לנוודים דיגיטליים שעובדים מהבית.

 קצב הצמיחה הגבוה של החברה במהלך שבע שנות פעילותה, נובע מהתאמתה וייעודה לקהלי יעד שונים מאלו הפוקדים את המלונות המסורתיים, קהלי יעד אותם מכנים בחברה "המטיילים החדשים". החברה נכנסה גם באופן אגרסיבי לישראל דווקא בתקופת הקורונה. "כשפתחנו את הסניף הראשון בנווה צדק בשיא הקורונה – אמרו לנו שאנחנו משוגעים", אמר ל-Business מנכ"ל רשת סלינה-ישראל, יוסי מאוטנר בריאיון שנערך באוגוסט האחרון.

"הבנו שהמלונאות שאנשי דור ה-Y מחפשים היא לא עוד המלונאות הישנה", הסביר אז מאוטנר. "המשוואה התהפכה - אם פעם מלונות ניסו לתת לאורחים תחושה מפוארת וליצור חוויה מלאכותית של חו"ל, בעיקר עבור עשירים שרצו לקחת חופש מהמשרד והעבודה, היום כל אחד מאיתנו יכול לטוס  לכל מקום בעולם, לעבוד מכל בית קפה או חדר עם חיבור טוב לאינטרנט ולחוות תרבות מקומית שלא הכיר לפני כן".