שורה של אנשי עסקים ואקדמיה הגישו עתירה לבג"ץ נגד שר החינוך יואב קיש, בעקבות החלטתו לבטל השנה את הענקת פרסי ישראל בתחומי התרבות, המדע והיזמות. העותרים דורשים שבית המשפט יוציא צו ביניים האוסר על קיש לפזר את ועדות הפרס.

החלטתו של קיש התקבלה לאחר שהתברר שוועדת הפרס צפויה לבחור במייסד מלאנוקס איל וולדמן כזוכה בפרס ישראל ליזמות. בעקבות כך, ארגון "בשער - אקדמיה למען החברה בישראל" המאגד יותר מ-2,000 חברי וחברות סגל מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, יחד עם תנועת מאבק האקדמיה ופורום העסקים של ישראל הגישו היום העתירה לבג"צ. את העתירה מובילה עו"ד גילי שפר ממשרד בן ארי, פיש ושות'. 

בין העותרים נמצאים חתן פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר; חתן פרס ישראל פרופ' שמעון אולמן; נשיא הטכניון לשעבר פרופ' יצחק אפלויג; כלת פרס ישראל, פרופ' ניצה בן-דב; חתן פרס ישראל, חבר הכנסת לשעבר ונשיא אוניברסיטת בן גוריון לשעבר פרופ' אבישי ברוורמן; המדענית הראשית לשעבר ד"ר ארנה ברי; יו"ר בשער ולשעבר סגנית יו"ר המל"ג ונשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר ירון; ופרופ' איתי אטר מאוניברסיטת תל אביב.

 

אל העתירה הצטרף גם פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק, המעסיקות את מרבית העובדים במגזר הפרטי. בפורום הסבירו את הצעד "בשל החלטתו הפסולה לשלול מאיל ולדמן את פרס ישראל ולבטל את פרס ישראל במתכונתו הרגילה למרות שכל התהליך הממלכתי כבר התקיים. איל וולדמן, חבר הפורום, הוא מקרה מובהק של אדם שתרומתו למדינת ישראל ולתעשיית ההיי טק שלה מזכים אותו בפרס ישראל. איל, מג״ד חי״ר לשעבר, ומי שייסד וניהל במשך שנים את חברת מלאנוקס והביא אותה לשיאים ולמקור גאווה מובהק לתעשיית ההיי טק הישראלית, עד שהיא נרכשה על ידי אנבידיה - החברה שכיום הינה אחת החברות בעלות שווי השוק הגבוה בעולם, ראוי לפרס ישראל. איל, ששכל את בתו דניאל ואת בן זוגה נועם באסון 7 באוקטובר, לא צריך להתמודד עם חשבונות פוליטיים פסולים. פורום העסקים משוכנע שבית המשפט העליון, בשבתו כבית הדין הגבוה לצדק יסיר את העוולה ויעשה צדק עם איל ועם מדינת ישראל".