יצרנית השבבים Changxin Memory Technologies (CXMT) הסינית עומדת לצאת עוד השנה להנפקה ראשונית בבורסת סטאר בשנחאי, לפי שווי שוק של כמעט 100 מיליארד יואן – יותר מ-14.5 מיליארד דולר. על פי הדיווחים בבלומברג, שהובאו מפי גורמים שסירבו להזדהות, מהלך ההנפקה תואם את השאיפות של סין להתעצם בתחום הטכנולוגיה ולהתנער מהתלות האמריקנית בתחום.

החברה, שנוסדה לפני 6 שנים, מוכרת כיום כאחת מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בסין, ואף נחשבת לאחת מהמתחרות של סמסונג הקוריאנית, כמו גם SK Hynix ומיקרון.

CXMT היא אחת מחברות הענק הסיניות שמאמצות את השאיפות של בייג'ינג להתאים את הטכנולוגיה לרמה של ארה"ב, במיוחד בתחום השבבים שבו חלה התקדמות בבינה מלאכותית ורכבים אוטונומיים.

בשלב זה, קשה להעריך כיצד יגיבו המשקיעים אם החברה אכן תונפק, נוכח המהלך של ממשל ביידן לחסום גישת חברות סיניות לטכנולוגיות חדשות. הסנקציות שארה"ב כבר הטילה בעבר הספיקו לפגוע בחברות טכנולוגיה סיניות כמו וואווי וחברות נוספות.

 עם זאת, משקיעים מקומיים הראו התלהבות ממאמציה של בייג'ינג להתנער מהתלות במוצרים אמריקניים. הנשיא שי ג'ינפינג הורה לאחרונה על צעדים תקיפים לתמיכה בפיתוח ייצור מתקדם, מסר ברור שסין מתכוננת להתנתק מארה"ב.

 בינתיים, האמריקנים ממשיכים להדק את ה"מצור" סביב התעשייה הסינית. לאחרונה ארה"ב אף הגבילה את סוג הציוד לייצור שבבים שחברות אמריקניות יכולות לשלוח לסין, תוך גיוס בעלי ברית כדי שספקים מרכזיים כמו ASML Holding NV ההולנדית ו-Nikon Corp. גם חברות יפניות הודיעו כי יצטרפו למצור הטכנולוגי של ארה"ב.