סין ממשיכה בפעולות להגברת השליטה של הממשל בכלכלה. אחרי שורת הרפורמות שביצע הממשל, עכשיו הבנקים והגופים הפיננסיים על הכוונת. נשיא סין שי ג'ינפנג רוצה לרסן את הקשרים שיצרו הבנקים הממשלתיים עם חברות פרטיות, כך דווח הערב (שני) בוול סטריט ג'ורנל.

שי, שהתחיל בשנה שעברה מתקפה רגולטורית על ענקיות הטכנולוגיה הפרטיות, החל בביצוע בדיקות מעמיקות של ארגונים פיננסיים. על פי מקורות שמכירים את התוכנית של הממשל ודיברו עם הוול סטריט ג'ורנל המטרה היא לבדוק האם בנקים בבעלות המדינה, קרנות ההון והרגולטורים הפיננסיים התקרבו יתר על המידה למגזר הפרטי, במיוחד לחברות שנמצאות על הכוונת של הממשל כמו חברת הנדל"ן אוורגרנד.

על פי גורמים בכירים, המטרה של הנשיא היא להשיג שליטה מלאה של המפלגה הקומוניסטית על העורק הראשי של הכלכלה הסינית ולמנוע שליטה של גורמים פרטיים ובעלי כוח שמאיימים על השפעת המדינה.

הבדיקה שמובלת על ידי ה"סוכנות למניעת שחיתות" ומתמקדת ב-25 המוסדות הפיננסיים שנמצאים בלב הכלכלה הסינית, היא הנרחבת ביותר מאז הנשיא שי ג'ינפנג עלה לשלטון לפני עשור. מדובר בחלק מהמאמץ הרחב של הממשל להרחיק את הכלכלה הסינית מהקפיטליזם המערבי לקראת החלפת השלטון שאמורה להתרחש בסוף השנה הבאה.

על פי המקורות, החל מהחודש, הרשויות יפשטו על המשרדים של המוסדות הפיננסים, יסקרו מסמכים ותיעודים של השקעות, הלוואות ויחקרו כיצד התקבלו ההחלטות של הגופים הקשורות לחברות פרטיות. עוד אמרו המקורות, שאם ימצאו אנשים החשודים בביצוע עסקאות לא ראויות הם ייחקרו על ידי המפלגה הקומוניסטית, וייתכן שיוגש נגדם כתבי אישום. כל מוסד שיחרוג מהנהלים יינקטו נגדו הליכים.

הממשל גם ישתמש בממצאים של הבדיקה על מנת להחליט האם לחתוך בפיצויים ששולמו לבכירים שעבדו במוסדות. בכירים במשרד האוצר הסיני לוחצים לחתוך בפיצויים, שנחשבים גבוהים במגזר הפיננסי מאשר במגזרים אחרים.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית, בכיר בממשל צוטט בישיבה להתנעת בדיקת הארגונים שאמר שהחוקרים יחפשו "באופן יסודי סטיות פוליטיות". בממשל ומהמוסדות הפיננסיים שנחקרו לא נמסרה תגובה לפניית הוול סטריט ג'ורנל.