איגוד עובדי בנק לאומי, הבנק הגדול בישראל, הודיעו היום (שלישי) על פתיחה בעיצומים מדורגים נגד הנהלת הבנק, זאת לאחר שבחודש שעבר הוכרז על סכסוך עבודה. במסגרת העיצומים, מאות עובדי הבנק פוצצו הבוקר את ישיבת הנהלה בה היה צפוי לנכוח מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, אשר לטענת העובדים אינו מוכן להענות לדרישות הוועד. עובדי הבנק: "אנחנו לא אויבים – הבנק הוא גם שלנו". גורמים בבנק: "שיקולים פוליטיים צרים".

הוועד שיגר הבוקר מכתב בתפוצה רחבה לכלל עובדי הבנק, בו הוא מדווח על כניסת סכסוך העבודה לתוקף ומורה להחרים מעתה פגישות וכנסים עם חברי ההנהלה ולנטוש את קבוצות החברה ברשת הוואטצאפ. עוד הם מאיימים להמשיך ולהחמיר את העיצומים כל עוד מנכ"ל הבנק, לו הצמידו במכתבי האיגוד את הכינוי "חנן המסוכן" - לא ייענה לדרישותיהם.

הועד דורש מההנהלה בין היתר לדאוג להבטחת קביעויות לעובדים זכאים ומנוסים כדי לבלום את נטישת העובדים מהבנק, ביטול צמצום המשמרות ותגבור כוח האדם בסניפים, להקטנת זמני ההמתנה ללקוחות והחזרת השומרים לסניפים לתחושת ביטחון של לקוחות ועובדים.

אם הוועד לא יגיע לסיכומים עם הבנק, ביום חמישי הקרוב, צפויה להתקיים אסיפה גדולה בהשתתפות אלפי עובדי הבנק, בה יכריזו על החרפת העיצומים.

במכתבו של הוועד, ישנה התייחסות רחבה לרווחים הגדולים שרשם בחציון הראשון של 2021, שהגיעו לסך 3 מיליארד שקלים ע"פ דוח הרבעון השני שפורסם בתחילת השבוע. במכתב ציינו כי "רק לאחר דרישתנו, נזכר המנכ"ל להסכים לשתף ברווחים את מי שהובילו אליהם, מי שנמצאים בחזית שירות הלקוחות. הוא מכריז על סכום קטן משמעותית משל שנים קודמות, ויתרה מכך, הוא מראש הודיע שהמענק על חשבון התגמולים הצפויים שנה הבאה".

"המדיניות הקמצנית הזאת, שאינה רואה בני אדם מול העיניים, לא לקוחות ולא עובדים היא שהדביקה לו את הכינוי המדויק – חנן המסוכן. הוא ממשיך להוביל שורת מהלכים חד-צדדיים שמסכנים הן את הזכויות והביטחון התעסוקתי שלנו, והן את היקף ורף השירות הגבוה שאנחנו יכולים להעניק ללקוחותינו", הוסיפו במכתבם.

מבנק לאומי לא נמסרה תגובה. גורמים בבנק אמרו: "מצער שהבחירות לוועד העובדים שיתקיימו באוקטובר גורמות לחלק מהמתמודדים לנסות לפגוע בבנק ובעובדיו, כאילו שציבור העובדים הוא כלי במשחק הפוליטי שלהם, והכח מתוך שיקולים פוליטיים אישיים וצרים".