בלאק פריידי: הגולשים הסתערו על אתרי הקניות - ושברו שיא חדש
לפי נתוני חברת אדובי אנליטיקס, האמריקאים הוציאו 11.8 מיליארד דולר על קניות ברשת - נתון שיא לרכישות אונליין ביום אחד. שיעור הרוכשים שנעזרים ב-AI זינק בכ-600%. בין המוצרים הנמכרים בותר: נינטנדו סוויץ' 2 החדש ואיירפודס 4

שיא חדש נשבר: האמריקאים הוציאו בבלאק פריידי 11.8 מיליארד דולר על קניות ברשת, כשרוב הרכישות נעשו במובייל - כך עולה מנתוני חברת אדובי אנליטיקיס. בנוסף, השנה חל זינוק של מאות אחוזים בכמות הקונים שמשתמשים בכלי בינה מלאכותית ברכישות.
הנתונים מגיעים מניתוח עסקאות מסחריות ביותר מטריליון ביקורים באתרים קמעונאיים בארה"ב, וכן מסקר שערכה החברה בקרב יותר מאלף קונים אמריקאים. "כמעט מחציתם מאמינים שהמבצעים הטובים ביותר העונה יגיעו בבלאק פריידי, מה שדוחף רבים לקנות מוצרים לפני סייבר מאנדיי", העריך ויווק פנדיה, אנליסט ראשי באדובי דיגיטל.
לפי נתוני אדובי, הקניות במובייל היוו 58.6% מהמכירות המקוונות (נכון לשישי בשעות הערב המוקדמות) - עלייה של 11.3% שעברה. המוצרים הנמכרים ביותר כוללים טלוויזיות, נינטנדו סוויץ' 2 החדש, את אפל איירפודס 4, אורה רינג 4 וכן פריטי מטבח, מכונות כביסה ומייבשים ואופניים.
בשנה האחרונה יותר ויותר גולשים נעזרים בבינה מלאכותית באיתור מבצעים ובמציאת המוצרים הנכונים. לפי ההערכות של אדובי, השנה נרשם זינוק של כ-600% בנתון זה בהשוואה לשנה שעברה. בסקר שערכה החברה,כמעט מחצית מהנשאלים העידו כי הם השתמשו או מתכננים להשתמש בבינה מלאכותית לקניות מקוונות השנה, בעיקר למציאת מבצעים, המלצות על מוצרים והשוואת מחירים.
