אחרי הדיווחים על כך שהממשל הסיני החליט לאסור על עובדי מדינה להשתמש בטלפונים חכמים שיוצרו מחוץ לגבולות סין, מניית ענקית הטכנולוגיה יורדת בכ-3.9 אחוז. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל עובדי משרדי ממשלה הונחו כלל לא להכניס אייפונים למשרדים ממשלתיים.

הצעד הוא חלק משורת צעדים של הממשל בסין להוריד את התלות בטכנולוגיה זרה. בממשל חוששים מריגול ובשימוש במכשירים החכמים למאבק, טענות הדומות לאלה של הממשל האמריקני בכל מה שקשור לטכנולוגיה המיוצרת בסין. רק לאחרונה, נאסר על חלק מעובדי המגזר הציבורי האמריקני להתקין אפליקציות שמקורן בסין כמו טיקטוק על טלפונים שקיבלו מהעבודה. 

שי ג'ינפנג נשיא סין (צילום: רויטרס)
עוד צעד במלחמת הסחר עם האמריקנים. שי ג'ינפנג נשיא סין | צילום: רויטרס

המהלך הנוכחי, עלול להוות שינוי כיוון ביחסים בין סין ואפל. באפל נסמכים מאוד על העסקים בסין, כשהחברה משקיעה מאמצים רבים להיכנס לשוק האסייאתי, וכיום שולטת בשוק הפרימיום של טלפונים סלולרים. סין אחראית לבדה על 19% מסך כל מכירות האייפון של אפל, והחברה מתייחסת לסין בתור אחד השווקים הגדולים והחשובים שלה. לאחרונה חברת Huawei הציגה טלפון סלולרי חכם חדש המיועד להתחרות באייפון בשוק הסיני, ויתכן שהממשל הסיני ירצה לעזור לתמוך בטלפון שנבנה מבית.

ארה"ב כבר החרימה מספר חברות סיניות והגבילה את יכולתן למכור טכנולוגיה בשטחה, בעיקר בתחום התשתיות. חברות כמו Huawei ניגשו למכרזים בארה"ב על מנת למכור טכנולוגיות להתקנת אינטרנט G5 במדינה וסורבו מתוך החשש שהחברה תתקין רוגלה סינית ותוכל לפקח אחרי תעבורת האינטרנט של משתמשים אמריקאים. בנוסף, ארה״ב מנסה למנוע מטכנולוגיה המיוצרת בתחומה להגיע לסין, בעיקר לשבבים מתקדמים המפעילים מחשבי על ומיועדים לתעשיות מתקדמות יותר כמו מחשבי קוונטום ושרתים המיועדים להפעיל כוח חישוב רב, עבור בינה מלאכותית.