"הכל אבוד" אמר משתמש אחד בקבוצת הטלגרם הרשמית של בורסת FTX, שהודיעה על הקפאת הליכים בשבת, "לעולם לא נראה את הכסף שלנו שוב. הגיע הזמן להפנים את זה שכל ההשקעות שלנו לא יחזרו". משתמש אחר הציע "לצוד את סם", כשהוא מתכוון לסם בנקמן-פריד, המייסד והמנכ"ל של FTX, ומי שהיה עד לפני רגע מלך הקריפטו שהונו הוערך ב-16 מיליארד דולר, ועכשיו הונו כמעט נמחק לחלוטין. בנקמן-פריד התפטר מתפקיד המנכ״ל והחברה פנתה להקפאת הליכים כחלק מתהליך פשיטת רגל.

בעוד בבורסה של FTX מנסים לשדר סימני הרגעה למשתמשים, ואומרים שהכל יסודר בזמן הקרוב ושהתמיכה הטכנית של החברה עדיין פועלת, רבים בקבוצה טוענים כי הם לא מצליחים לגשת לכספים שלהם. האתר הוחשך, והאפליקציה לא מתפקדת. המשתמשים הספיקו להוציא את תסכולם על החברה וסיפרו על החשש שהכסף שלהם לא יחזור אליהם, לפני שמנהלי הקבוצה סגרו את האפשרות לכתוב תגובות. "איפה השמונים אלף דולר שלי?" כתב משתמש אחד, "האם אי פעם נראה את הכסף שלנו?" שאל משתמש אחר.

בשבת דווח ברויטרס כי סאם בנקמן-פריד העביר 10 מיליארד דולר של כספי לקוחות מהבורסה הקורסת לקרן הגידור שהוא מנהל, Alameda Resarch. ב-CNN דיווחו לאחר מכן כי בדרך נוצר חור של בין מיליארד לשני מילארד דולר. על פי מקורות שעבדו בחברה עד השבוע - לא ברור איך נוצר החור במספרים ולאן נעלם הכסף.

מאז חסמו את הקבוצה לתגובות, ההודעה הרשמית מ-FTX ללקוחות שלה בקבוצה היא רק אזהרה מפני הונאות. "FTX לא תפנה אליכם בפרטי, ולא נשאל פרטים אישיים שלכם בטלגרם. לעולם לא נשתמש במסמך של Google Forums ולעולם לא נשלח לכם משהו להתקין על המחשב", אומרת ההודעה

מאז חסמו את הקבוצה לתגובות, ההודעה הרשמית מ-FTX ללקוחות שלה בקבוצה היא רק אזהרה מפני הונאות. "FTX לא תפנה אליכם בפרטי, ולא נשאל פרטים אישיים שלכם בטלגרם. לעולם לא נשתמש במסמך של Google Forums ולעולם לא נשלח לכם משהו להתקין על המחשב", אומרת ההודעה. במהלך סוף השבוע דווח כי הבורסה עצמה נפרצה, וכספי לקוחות מועברים במהירות למקומות אחרים. בניו יורק טיימס דיווחו כי FTX חוקרת היעלמות של 515 מיליון דולר שככל הנראה נלקחו על ידי האקרים.

רק היום, בשעה 1 שעון החוף המערבי, הוסרה החסימה בקבוצת הטלגרם והמשתמשים חזרו להתלונן בהמוניהם. הקבוצה מוצפת כרגע בטרולים, מימים, רמאים שונים שמפיצים פייק ניוז ומשתמשים אמתיים שבוכים על הכסף שהם לא יקבלו בחזרה.

ב-FTX מבטיחים כי הם עושים הכל על מנת לארגן מחדש את הכספים והנכסים של החברה כך שכל לקוח, כל נושה וכל עובד של החברה יוכל לקבל בחזרה את כספו. מפסידים נוספים מקריסת הבורסה של FTX הם המשקיעים הגדולים. ב-FTX השקיעו 80 משקיעים שונים למעלה משני מיליארד דולר. בין המשקיעים הגדולים של FTX היו קרן סקויה, Softbank, NEA ועוד. גם אנשים פרטיים השקיעו הרבה בבורסה. המפורסם שבהם הוא שחקן הפוטבול טום בריידי, שגם השקיע מיליונים מהונו האישי וגם שימש כשגריר של FTX בתמורה לתשלום בקריפטו. שחקן ה-NBA סטף קרי השקיע גם הוא בחברה תמורת אחוזים באחזקה.

 

 

הסיסמה של בורסת FTX היתה - By traders, for traders. נכון להבוקר, הלקוחות של FTX איבדו לא רק את כספם, אלא גם את היכולת להתלונן על כך בקבוצה הרשמית של החברה. ייקח זמן עד שהם יגלו האם הם באמת יוכלו לראות אי פעם את כספם בחזרה.