הסכם מסחרי ראשון ובלעדי נחתם היום (ראשון) בין 'טבע ישראל' ובין 'תיקון עולם-קנביט' – לשיווק והפצה של שמני קנאביס רפואי. בעקבות הדיווח מניית תיקון עולם מזנקת.

במסגרת ההסכם, ובכפוף לכך שטבע ישראל תקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים, יפעלו החברות יחד לתקופה ממושכת של 10 שנים, אשר ניתן יהיה אף להאריכה ב-9 שנים נוספות. תיקון עולם יפיקו עבור טבע שמנים מסוג THC ו-CBD שאותם תשווק למטופלים ברחבי המדינה כולל הרשות הפלסטינית. בהמשך מתכננת החברה לשווק את המוצרים גם לאוקראינה.

"תחום הקנאביס הרפואי מתפתח ומתמקצע בקצב מסחרר בישראל", מסר מנכ"ל 'טבע ישראל', יוסי אופק. "יש כלפיו פתיחות רבה יותר בארץ ובעולם. כיום ברור לרבים בתעשיית הפארמה ובקהילה הרפואית כי השימוש בשמנים המופקים מזני קנאביס מסוימים עשוי להעניק אפשרויות טיפול נוספות ולתת מענה לצרכים רפואיים לא מסופקים של המטופלים. החלטנו לחבור לתיקון עולם-קנביט בתום תהליך בחינה מעמיק ומתמשך מול כלל השחקנים בתחום בישראל ואין לי ספק כי שמני הקנאביס הרפואי, הנחקרים ומיוצרים על ידם – בהתאם לסטנדרטי האיכות והבטיחות הגבוהים שלנו בטבע – יסייעו לנו בהגשמת ייעודנו לשפר את חיי המטופלים".

אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם (צילום: ראובן קפוצינסקי)
אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם | צילום: ראובן קפוצינסקי

אבינועם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם-קנביט ישתף שוב פעולה עם טבע שבה הוא כיהן כמנכ"ל משנת 2013 עד שנת 2020. "אנחנו גאים על הבעת האמון של טבע ישראל שבחרה בנו כשותפיה האסטרטגיים לכניסת טבע ישראל לתחום מוצרי הקנאביס הרפואי", אמר. "אני סבור שזהו אחד מההסכמים החשובים שנעשו בענף בשנים האחרונות בישראל, אשר ימצב את תיקון עולם-קנביט ואת טבע ישראל כשחקניות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי ההולך ומתפתח בישראל ומחוצה לה".