ענקית המזון המהיר מקדונלדס הודיעה היום (חמישי) כי הגיעה להסדר עם מנכ"ל החברה לשעבר סטיב איסטרברוק, לאחר שטענה שהוא טייח ושיקר בנוגע ליחסים אינטימיים שקיים עם עובדות.

על פי ההסדר איסטרברוק יחזיר לחברה מניות ומזומן בשווי 105 מיליון דולר שקיבל כחלק מחבילת הפיצויים שקיבל ב-2019 לאחר שפוטר. מקדונלדס תבעה את המנכ"ל לשעבר באוגוסט 2020, תשעה חודשים מאז שנסגר הסכם הפרישה, בטענה שהוא לא נתן לדירקטוריון החברה תמונה מלאה בנוגע למערכת היחסים שקיים עם עובדות.

החברה פיטרה את איסטרברוק ב-2019 לאחר שהודה כי קיים מערכת יחסים בהסכמה עם אחת העובדות. לדברי החברה, בזמן שפיטרה את המנכ"ל לשעבר היא לא הייתה מודעת למקרים נוספים, אבל מידע אנונימי שקיבלה הוביל לגילוי של עשרות תמונות חושפניות של נשים, בהן עובדות החברה, שאיסטרברוק שלח מהמייל בעבודה למייל האישי שלו. מה שהוביל את החברה בצעד חריג לתבוע את המנכ"ל לשעבר.

התגובה של איסטרברוק לדברים הייתה שבזמן המו"מ על הפיצויים לחברה היה את המידע על מערכות המחשב שלה.

"ההחלטה היום תמנע הליך משפטי ארוך ומקדמת אותנו אל מעבר לפרק הזה ששייך לעבר", כתב יו"ר מקדונלדס אנריקה הרננדז לעובדים במסמך שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. החברה ציינה כי תפסיק את כל ההליכים המשפטיים נגד איסטרברוק.

"במהלך כהונתי כמנכ"ל נכשלתי לעיתים לעמוד בערכים של מקדונלדס ולממש חלק מהאחריות שלי כמנהיג", פרסם המנכ"ל לשעבר בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידי החברה. "אני מצטער בפני העובדים שלי לשעבר, מועצת המנהלים, הזכיינים והספרים על כך".