חברת  הטכנולוגיה הרוסית Yandex שמפעילה בישראל את מותג Yango הודיעה היום (שני) כי תרכוש את חברת הקורקינטים החשמליים הסינית Wind. כל עובדי החברה בישראל יצטרפו למטה יאנדקס בישראל המונה 250 עובדים. 

החברה הרוסית מפעילה בישראל אפליקציית הזמנת מוניות, שליחויות ועסקי פודטק. השירות והקורקינטים החשמליים של Wind יתווספו לכ-5,000 הקורקינטים החשמליים בצי של Yandex ברוסיה ויהיו זמינים למשתמשים באפליקציית Wind, ובתום תקופת ההטמעה גם באפליקציית Yango. לא ברור אם המותג ימשיך לעבוד עצמאית או שיתחיל לפעול תחת המותג של יאנדקס.

הרכישה תכלול את חומרת הקורקינטים החשמליים של Wind, את יכולות צוות המחקר והפיתוח שלה ואת התפעול בישראל. "רכישה זו ממצבת את Yandex בישראל כשחקנית מובילה הן בתחום שירותי התחבורה החכמה והן בתחום המסחר המהיר", מסר יובל קינן, אשר מונה לאחרונה לתפקידו כמנכ״ל Yandex ישראל. "אליו נכנסנו לאחרונה עם שירות Yango Deli, המספק משלוחי מצרכים תוך 15 דקות. מהלך זה יצור סינרגיה משמעותית בין השירותים השונים, ויספק לצרכנים מענה לכלל שירותי התחבורה ו״המייל האחרון״  תחת  "One-Stop-Shop". 

״במהלך ארבע השנים האחרונות, Wind התפתחה להיות אחת מחברות הקורקינטים השיתופיים המובילות בעולם, עם דגש חזק על ישראל, בה יצרנו חברה חזקה ומובילת שוק", מסר אריק וונג, מייסד-שותף ומנכ״ל Wind:. "שילוב שירות הקורקינטים שלנו עם פלטפורמת Yango, בנוסף לרכישת החברה על ידי Yandex, יהוו צעד משמעותי לקראת שינוי התחבורה העירונית, לוגיסטיקת ״מייל אחרון״ ושירות האקוסיסטם האורבני בתל אביב ואף למעלה מכך, זוהי פתיחתו של הפרק הבא בהתפתחות פתרונות המוביליטי בישראל". 

Yandex החלה את פעילותה בשוק הישראלי בישראל בשנת 2018 על ידי השקת שירות הזמנת המוניות Yango. החברה הרחיבה את שירותיה גם לשירות שליחים ומשלוחי מזון.  צוות Wind יצטרף לכ-250 עובדי המטה של חברת Yandex בישראל. 

Wind הינה אפליקציית קורקינטים שיתופיים סינית הפועלת בישראל משנת 2018. השירות מציע פתרונות ״מייל אחרון״ באמצעות קורקינטים חשמליים, ללא תחנות עגינה, ב-13 ערים בישראל.