קרן נוי, קרן השקעה בתשתיות בישראל, נכנסת לתחום התחבורה הציבורית: הקרן חתמה על הסכם לרכישת 40 אחוז ממניות מפעילת התחבורה הציבורית חברת נתיב אקספרס, מקבוצת עפיפי.  

במסגרת העסקה, תזרים קרן נוי 253 מיליון שקל לנתיב אקספרס בתמורה להקצאה של 40 אחוז ממניות החברה. קבוצת עפיפי תחזיק ב-60 אחוז הנותרים. בנוסף, ניתנה לקרן נוי אופציה לרכישת 10 אחוז נוספים ממניות נתיב אקספרס בכפוף לתנאים מתלים.

חברת נתיב אקספרס, אשר הוקמה ב-2001 בעקבות החלטת הממשלה לקיים מכרזים תחרותיים על מנת להגביר את התחרות בשוק התחבורה הציבורית בישראל, מחזיקה, יחד עם התאגידים המוחזקים על ידה כיום, בצי הכולל  כ-800  כלי רכב ומעסיקה מעל 1,200 עובדים, מתוכם כ-1,000 נהגים.

פעילות החברה מתמקדת בהפעלת תחבורה ציבורית  באזור הגליל, כמו כן, החברה מפעילה החל מיולי השנה את אשכול בית שמש ובנוסף זכתה במכרז להפעלת הרכבל בחיפה, שהינו פרויקט תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בארץ, אשר צפוי להתחיל לפעול בקרוב. בימים אלה מתמודדת החברה במספר מכרזים להפעלת אשכולות תחבורה נוספים.

נתיב אקספרס הינה חברה בת בקבוצת עפיפי מנצרת, אשר התחילה את פעילותה בשנת 1927, הכוללת כיום 16 חברות העוסקות בתחומי התחבורה, תיירות, מלונאות, טכנולוגיית מידע, השקעות, נדל"ן וסחר בינלאומי.

מקבוצת עפיפי נמסר: "אנו שמחים על השלמת העסקה עם קרן נוי ומייחסים חשיבות רבה לשותפות עם הקרן. אנו מאמינים כי יחד נוכל לשפר ולקדם את תחום התחבורה בארץ בשנים הבאות. ההחלטה להתקדם בעסקה עם קרן נוי באה לאחר זיהוי הפוטנציאל בשותפות זו לטווח רחוק ועל בסיס האמון ההדדי שנוצר עם הקרן. תהליך הכנסת שותף לנתיב אקספרס החל בשנת 2019, בליווי משרד EY, ניסן דר ומשרד יעקב סלמון ליפשיץ, והתמקד במציאת שותף שיביא לסינרגיה עסקית ושותפות שתהיה מבוססת על אמון וחזון משותף".

מקרן נוי נמסר: "הקרן סימנה את תחום התחבורה הציבורית כאסטרטגי עבורה ואנו שמחים על כניסתנו לתחום, בשותפות עם קבוצת עפיפי המובילה. העסקה נחתמה לאחר מו"מ אינטנסיבי אשר במהלכו הובעה הערכה מקצועית רבה ונרכש אמון הדדי רב בין הקבוצות, אשר ילווה אותנו בהמשך דרכנו המשותפת. אנו משוכנעים כי איכות הקבוצה, הדרג הניהולי והניסיון הרב שלה בתחום, יחד עם היכולות של הקרן, יאפשרו לנתיב אקספרס לצמוח ולהתפתח משמעותית במסגרת המכרזים העתידיים".