מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 מקום שלישי: כלל ביטוח ופיננסים - אדלר חומסקי & ורשבסקי

איזה מסכנים האוהדים: את המקום השלישי קוטפת הפרסומת של כלל ביטוח עם מחווה לשיר של אריק אינשטיין -  אמרו לו. בפרסומת, קיציס עושה את דרכו לדרבי התל אביבי כשהוא אוחז בתוף ענק שמסתיר לו את הדרך. קיציס, לבוש כולו אדום, נכנס בטעות ליציע הצהוב והאוהדים הצהובים מאחלים לו רק בריאות – קיציס מרגיע אותם ואומר להם שלא ידאגו – הוא מבוטח בכלל. מיד אחר כך הוא חוגג גול למראה האוהדים הצהובים המאוכזבים.  

סמנכ"לית שיווק: גלי שבד | מנהלת שיווק ופרסום: ענת גרינברג | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהלת לקוח: טל ויסבוך | מנהל קריאייטיב: ערן טלמור | קופירייטר: אורי שהם | סופרוויזרית: גל יניב | משרד מדיה: מדיה קום - שירי פרידמן ועינת מוניס | במאי: רני כרמלי | חברת הפקה: מולה | בית פוסט: סנובול

מקום שני: יוחננוף - בורודה קפלן 

עושים הכול בסניף: אין ספק שזה הזמן של רשתות השיווק. הסגרים והקורונה הזניקו את המכירות והמניות שלהן מזנקות, עד כדי כך שהבורסה תשיק בתחילת החודש את מדד רשתות השיווק. גם בפרסומות הן משקיעות לא מעט – ונלחמות על הלקוחות עם טאלנטים גדולים. שופרסל גייסו את אילן פלד כדי לחזק את המכירות באונליין, ויוחננוף גייסו את איציק כהן - דווקא כדי להשאיר את הלקוחות בסניפים.

הפרסומת, שבאה להדגיש את טריות המוצרים של יוחננוף, שומרת על המקום השני מהשבוע שעבר עם הציון הגבוה ביותר במדד הזכירות, וציון גבוה יותר מ-81 אחוז מהפרסומות האחרות. יחד עם זאת, במדד ההשפעה למותג זכתה הפרסומת לציון גבוה רק מ-41 אחוז מהפרסומות האחרות.

סמנכ"ל שיווק: דגנית שוורץ | מנהל פרסום: אוריין אברהם | מנהל קריאייטיב: גיא בורודה | מנהל לקוח: מירית מועלם | הפקה: אוג הפקות | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של משרד המדיה: דימה סלבוסקי

מקום ראשון: משק צוריאל - גליקמן שמיר סמסונוב | Publicis

חלום שלי זה משק: הפרסומת החדשה של משק צוריאל לסדרת גבינות העזים היא חלק מסדרת פרסומות של החברה שמעבירות את התחושה של המסר המותגי: להביא את המשק מהגליל הביתה. בפרסומת מתארח אדם אצל חברים בדירה מעוצבת בתל אביב, כשמגישים לו את הגבינות של משק צוריאל, הוא מתלהב. "חלום שלי זה משק", הוא אומר ומתחיל לדמיין את עצמו במרחבים. זה לא עובד טוב – הוא נשאר בעיר ומסכם: "בואו משק... תנו לי רק גבינות משק".

הפרסומת הזוכה קיבלה מדדים גבוהים בכל הפרמטרים, במיוחד במדד ההשפעה למותג. הפרסומת יצרה אצל מרבית הנשאלים חיבור גבוה למותג – 94% יותר מכל שאר הפרסומות במדד ההשפעה למותג. גם במדד האטרקטיביות זכתה הפרסומת לציון גבוה יותר מ-88% מהפרסומות האחרות. 

סמנכ"ל שיווק: אילנית רוט | מנהלי שיווק: תמיר רביץ, עדי רובינשטיין | מנהלי קריאייטיב: יגאל שמיר, ניר אמבר, רונן לוין, דודי בן סימון | ניהול לקוח: עדי בן דוד, גאיה לביא, אבי עמש, לי וויליאמס, סתיו פולברמכר | הפקה: ג'ימיני | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: בר גלאי

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%