חברת האירוח סלינה השלימה הערב (חמישי) את ההנפקה בוול סטריט והתחילה להיסחר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. מניית החברה יותר משילשה את שוויה ונסקה ביותר מ-400 אחוז.

בתחילת המסחר המנייה נסחרה ב-9.75 דולר, ירדה ב-14 אחוז ולאחר מכן זינקה ביותר מ-300 אחוז על למחיר של 42.52  דולר כעת. זאת,  לאחר שבתחילת השבוע רוב משקיעי חברת הספאק BOA הצביעו בעד המיזוג.

 האזינו לפודקאסט ההחלטה עם מייסד סלינה רפי מוסרי: 

 

החברה הודיעה על הכוונה להנפיק בדצמבר 2021 והיא צופה הכנסות של יותר מ-כ-1.2 מיליארד דולר עד שנת 2025.

סלינה (צילום: Tarina Rodriguez)
רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי מייסד סלינה | צילום: Tarina Rodriguez

בשנת 2014, רפאל מוסרי ודניאל רודסבסקי, צמד ישראלים שהכירו בצבא ויצאו יחדיו לטיול ארוך בעולם, זיהו את המחסור הקיים בשוק המלונאות והאירוח ברחבי העולם, בדגש על דרום אמריקה, והחליטו לפתוח את הסניף הראשון של סלינה בעיירה פדסי בפנמה. משם - הצמיחה הייתה מהירה.

החברה מפתחת לוקיישנים ברחבי העולם כשהקהל המרכזי הוא קהל דור ה-ט ודור ה-Z. מילניאלס, "90  אחוז מהמלונות בעולם פונים לדור ה-X ומעלה", אמר רפי מוסרי מייסד החברה בריאיון לפודקאסט ההחלטה עם דובי פרנסס. "ממוצע גיל של יותר מ-50. ואותם מילניאלס, דור ה-Z שמחפשים משהו אחר לחלוטין אתה כמעט מכריח אותם לצרוך את זה כי אין להם ברירה. שלושה דברים משמעותיים הובילו את המהלך שלנו: אחוזי בדידות של יותר מ-30 אחוז בדור הזה, זה אומר ש-800 מיליון איש בודדים. אם אתה בודד ואני אבנה מוצר שיגדיל את הסיכוי שלך לייצר חברות אני קונה אותך לפני כל דבר אחר".

"הנושא השני זה חוויה על פני חומריות", הוסיף. "78 אחוז מהמילניאלס ודור ה-Z תמיד יבחרו בחוויה על פני החומר. המשמעות היא שמדורה, גיטרה ואוהל גלמפינג שעלה 10 אלף דולר אתה יכול למכור ב-1000 דולר ללילה ובן אדם יאהב אותך ולא יאמין שסיפקת לו כזה ריגוש. תשקיע פי 50 יותר בלקנות חדר בניו יורק, תמכור אותו ב-250 דולר ואתה לא תפסיק להתנצל כי יש אינספור תחרות והוא לא מעניין".