בנק דיסקונט יממן בכ-340 מיליון שקל הקמת אשכול תחבורה ציבורית חדש של קבוצת אגד. המימון יבוצע בהלוואה בשיטת non-recourse, שבה הבטוחה היחידה היא למעשה הנכסים עצמם. האשכול יפעל תחת חברת בת חדשה של אגד שתיקרא "דרך אגד". 

מאגד נמסר כי הכסף מיועד לרכישת אוטובוסים חדשים והשקעות נוספות לשיפור השירות באזורים בהם תפעל החברה. האוטובסים החדשים שיירכשו יוקצו תחילה לקווים בינעירוניים בין גוש דן לירושלים ובהמשך יחברו גם את יישובי עוטף ירושלים (מבשרת, גבעת זאב, ויישובים נוספים באזור) לעיר. 

המימון הוא על רקע זכייה של אגד במכרז להפעלת הקווים באזורי עוטף ירושלים. "החוסן הכלכלי של קבוצת אגד מאפשר לנו לשפר את השרות ואת חווית הנסיעה שתמשוך יותר נוסעים לתחבורה הציבורית ותסייע לצמצם את עומסי התנועה בכבישי ישראל", מסר גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד. 

גלעד ריקלין מנכ"ל קבוצת אגד (צילום: דוברות אגד)
גלעד ריקלין מנכ"ל קבוצת אגד | צילום: דוברות אגד

הילה ערן-זיק, סמנכ"לית בכירה, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט: "בנק דיסקונט גאה להוביל עסקה משמעותית זו עם אגד - חברה ותיקה ומובילה. אנו רואים חשיבות בחיזוק ענף התחבורה ובפרט תחום התחבורה הציבורית שלו חשיבות רבה גם בהיבטים סביבתיים כגון הפחתת זיהום האוויר וסביבה ירוקה יותר".

נבות בר מנכ"ל קרן קיסטון, בעלת השליטה באגד: "הזכייה של אגד במכרז עוטף ירושלים, מכרז שהתנהל בתנאי שוק ומחוץ להסכם ההפעלה, מהווה עדות לכך שהחברה צועדת קדימה ומשמרת את מעמדה כחברה מובילה, גם בתנאי תחרות מלאים. הבעת האמון של בנק דיסקונט והסכם המימון שנחתם, כמו גם זכיות של החברה במספר מכרזים חדשים באירופה, מהלכים לשיפור מבנה ההון של אגד ומהלכי התייעלות משמעותיים, משקפים את המהפכה הניהולית שעוברת החברה מאז כניסת קיסטון".