ביקורת חריפה על תקנות התו הירוק המעודכנות שצפויות להיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר: מנכ"לית קבוצת 'הולמס פלייס', קרן שתוי, שלחה היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בו היא דורשת להחיל את התקנות באופן הדרגתי, זאת לאור הפגיעה הכלכלית החמורה שהצעד עלול לגרום למועדוני הכושר בישראל.

במסגרת התקנות המעודכנות של התו הירוק שצפויות לקבל תוקף רשמי בתחילת החודש הבא, רק מחוסנים בחיסון שלישי יוכלו להיכנס ולהתאמן בחדרי הכושר – בעוד נכון לכרגע אחוז המחוסנים בקרב האוכלוסיה הצעירה נמוך מהמצופה ועל כן על פי התחזית של קבוצת 'הולמס פלייס' – 50 אחוזים מקהל המתאמנים לא יוכלו להשתמש בשירותי הרשת.

"אין כל הגיון להחיל כבר עתה את התו הירוק באופן מלא", כתבה מנכ"לית הרשת קרן שתוי במכתבה. "השלמת החיסון במנה השלישית לוקחת זמן, חלון ההזדמנויות לאוכלוסיה הצעירה בעיקרה קטן במיוחד לאור החגים וייקח זמן עד שאחוזים גבוהים מהאוכלוסיה יקבלו את המנה השלישית".

כמו כן, במכתב ניתן דגש רב לבריאות המתאמנים שתושפע מההחלטה, שכן על פי מחקרים רבים שנעשו בתקופה האחרונה, הוכח כי התרומה של  מועדוני הכושר למערכת הבריאות היא קריטית ומשרד הבריאות הכיר בחיוניות הענף בשמירה על בריאותם של הישראלים. לפיכך, סבורים ברשת כי ההחלטה תעורר ביקורת ציבורית רבה נגד מקבלי ההחלטות ותוביל לפגיעה בבריאות המתאמנים.

"הלחץ ייצור תופעה הפוכה של איבוד האמון במקום עידוד להתחסן", מדגישה שתוי. "לאור זאת, אפשרו לנו להתארגן בצורה ראויה לתו הירוק במתכונתו הנוכחית ומנעו את קריסתו הכלכלית של ענף חדרי הכושר. אנו בעד התו הירוק במתכונתו הנוכחית, רק זקוקים לזמן היערכות סביר לקראתו".

הצעת קבוצת הולמס פלייס: תו ירוק לכלל האוכלוסייה עד ה-1 במרץ

לצד הביקורת, בקבוצה הציעו למקבלי ההחלטות להחיל את תקנות התו הירוק בצורה הדרגתית ולאורך החודשים הקרובים על מנת לאפשר לציבור להתחסן מבלי לגרום לפגיעת העסקים.

במסגרת המתווה המוצע, מנכ"לית הולמס פלייס קוראת להחיל את התו הירוק למחוסנים בשלישית החל מ-1 בנובמבר תחילה לאזרחים מעל גיל 60, החל מהראשון בדצמבר למחוסנים מעל גיל 50 וכך הלאה, עד אשר ב-1 במרץ התקנות יחולו על כלל האוכלוסיה.

"מועדוני הכושר ברחבי הארץ 'נכנסו תחת האלונקה' ופעלו כמיטב יכולתם לסייע למדינת ישראל בהתמודדות עם המגיפה", הוסיפה במכתבה ודורשת שתיקבע פגישה בהקדם האפשרי יחד עם ראשי ענף הכושר בישראל "על מנת לדון על הדרך הנכונה – בריאותית וכלכלית, להחיל את התו הירוק למחוסנים בשלישית בלבד".