השימוע שנערך השבוע לנשיאות האוניברסיטאות הגדולות והחשובות בארה"ב עורר סערה, לאחר שהן לא הצליחו להגיד במפורש שקריאה לרצח יהודים נוגדת את מדיניות האוניברסיטה. הביקורת על ההתנהלות המביכה של הנשיאות הובילה שתיים מהן להתנצל. אבל, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי ואתמול (חמישי) הודיע אחד התורמים הגדולים של אוניברסיטת פנסילבניה שימשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם הנשיאה ליז מקגיל לא תתפטר.

רוס סטיבנס, מנכ"ל חברת סטון רידג' מוול סטריט, שלח מכתב לאוניברסיטה והתריע כי אם מקגיל תישאר בתפקידה זה יעלה לאוניברסיטה כ-100 מיליון דולר. סטיבנס, בוגר האוניברסיטה, הבהיר שיש לו הצדקה למשוך מניות בשווי 100 מיליון דולר של החברה שלו שמוחזקות כרגע על ידי האוניברסיטה בשל הפגיעה במוניטין החברה. במכתב הוא ציטט את דבריה של הנשיאה מקגיל בשימוע.

"אם לא יהיה שינוי במנהיגות ובערכים של אוניברסיטת פן בעתיד הקרוב מאוד אני מתכנן למשוך את המניות של סטון רידג', כדי לעזור למנוע פגיעה נוספת במוניטין של החברה שנגרם בעקבות היחסים עם נשיאת האוניברסיטה", כתב במכתב לעובדיו שהגיע לידי ה-CNN.  

 

 

עורכי הדין של החברה ניסחו מכתב לאוניברסיטה שבו מצוטט ההסכם שנחתם לתרומה. לטענת סטון רידג', ההסכם נותן לחברה את היכולת למשוך את המניות אם יש פגיעה במוניטין, באופי או במעמד החברה.

כנראה שנשיאת האוניברסיטה הבינה את הנזק של ההופעה המביכה שלה ומיהרה להתנצל, אך היא לא הצליחה למחוק את הזעם על דבריה. "כשנשאלתי אם קריאות לרצח עם נגד תלמידים יהודים בקמפוסים שלנו מפרות את המדיניות שלנו הייתי מרוכזת במדיניות ארוכת השנים של האוניברסיטה שלנו, הכרוכה בחוק ובחוקת ארה"ב – שביטוי של אדם אינו מהווה עילה לענישה", אמרה מק'גיל בהצהרה שפרסמה בסרטון שהופץ ב-X (טוויטר לשעבר). "לא הייתי מרוכזת, אך הייתי צריכה, להתמקד בעובדה הבלתי ניתנת לערעור שקריאה לרצח עם של יהודים היא קריאה לחלק ממעשי האלימות החמורים ביותר שידעה האנושות, זה מרושע – ככה פשוט".

"אני רוצה להיות ברורה", המשיכה, "קריאה לרצח עם ביהודים היא מאיימת, מאוד. זה נועד לאיים בכוונה על עם שהיה נתון לפוגרומים ושנאה במשך מאות שנים, ובעיקר לרצח העם המסיבי בשואה. להשקפתי, אכן מדובר בהטרדה ואיום. במשך עשורים, תחת נשיאי פן רבים, המדיניות נגזרה מחוקת ארה"ב, אולם בעולמנו כיום, כשאנחנו רואים עדויות לשנאה ממוקדת בקמפוסים באופן שלא ראינו שנים – המדיניות הזאת צריכה להיות ברורה ולעבור הערכה מחודשת. נחל מיד בתהליך לעשות זאת, כנשיאה אני מחויבת לסביבה בטוחה ותומכת לכל חברי הקהילה שלנו".