הסטארטאפ של המייסדים הישראלים אריאל כהן ואילן טוויג, טריפאקשינס, ששוויו מוערך בכ-7.25 מיליארד דולר, יוצא לסבב גיוס נוסף, כך פורסם אתמול (שלישי) בבלומברג. על פי הדיווח הערכת השווי שעל פיה יוצאת החברה לגיוס עלתה ל-9 מיליארד דולר.

בבלומברג ציטטו גורם שמכיר את הנושא שביקש שלא להזדהות מכיוון שמדובר בשיחות פרטיות. סבב הגיוס מגיע בזמן שחברות רבות מצמצמות בהוצאות ובמצבת העובדים בשל העלייה באינפלציה והירידה החדה בשווקים. 

החודש, חתמה החברה על שותפות עם לופטהנזה והיא משרתת קרוב ל-9,000 לקוחות, כולל ליפט, פינטרסט ועוד. בין המשקיעים נמצאים Lightspeed Venture Partners, Addition, Zeev Ventures וGroup 11 של דובי פרנסס. 

על פי נתוני techaviv גייסה החברה יותר מ-1.386 מיליארד דולר עד כה. טריפאקשינס פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחברות לסגור טיסות עסקיות על כל מה שמתשתמע מכך – טיסות, מלונות, השכרת רכב ולעקוב אחר ההוצאות. עם התפשטות נגיף הקורונה והפסקת הטיסות הובילה לכך שהכנסות החברה צנחו. במרץ 2020 עלתה החברה לכותרות כשנאלצה לפטר מאות עובדים. 

החברה קיבלה בעת הזו את ההחלטה לזרז את קידום מוצר הפינטק החדש שהשיקה, החלטה שהתבררה כמוצלחת במיוחד. באוקטובר 2021 כבר הודיעה על גיוס נוסף של 275 מיליון דולר לפי הערכת השווי הנוכחית 7.25 מיליארד דולר. "הבנו מהר שהיינו צריכים להתאים את עצמנו לצרכים של הלקוחות שלנו לנהל לא רק את ההוצאות על נסיעות, אלא את כל הוצאות העובדים מהכסף של החברה", אמר אז אריאל כהן המנכ"ל ומייסד שותף. "הבנו שהעובדים מתפזרים ושבמקום נסיעות עסקיות הם יוציאו יותר על ציוד משרדי ותוכנות וירטואליות לעובדים שעובדים מהבית".