המיליארדר אילון מאסק לווה כמיליארד דולר מחברת החלל שבבעלותו, ספייס X, בסמיכות למועד בו רכש את הרשת החברתית X, לשעבר טוויטר. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ובו גם הסתמכות על מסמכים רשמיים, ספייס X אישרה באוקטובר את מתן ההלוואה על סמך חלק ממניותיו של מאסק בחברה. הוא משך את ההלוואה כולה בחודש בו תפס את השליטה בטוויטר.

על פי הדיווח, לא ניתן לקבוע מדוע לקח ההלוואה בסכום האסטרונומי. הוא החזיר את ההלוואה זמן קצר לאחר מכן עם ריבית לספייס X במהלך חודש נובמבר. מאסק וספייס X טרם הגיבו לדברים.

ההלוואה החריגה היא למעשה הדוגמה האחרונה לאופן שבו מאסק משך מזומנים מהחברות שלו מבלי להיפרד ממניותיו, מה שאפשר לו לגייס כסף למטרותיו. במשך שנים רבות למאסק היו הסדרים עם בנקים לקבל הלוואות כנגד מניותיו בחברות שלו, כולל מניות טסלה.

מאסק הוא בעל המניות הגדול ביותר של ספייס X, עם 42% ממניות החברה, והוא מחזיק כמעט 79% מכוח ההצבעה בה. ההלוואה מספייס X התרחשה בזמן שהחברה ביצעה השקעות בתכניות החלל שלה (סאטרשיפ וסטארלינק) וגייסה כספים ממשקיעים עבורן. בזמנים אלו דחק בעובדי ספייס X להקפיד על הוצאותיהם.

למעשה, סכום ההלוואה מספייס X נגס באופן משמעותי מהון החברה, שפעילותה קשורה בין היתר במשימות של צבא ארה"ב והפנטגון. בסוף השנה שעברה, לספייס X היו 4.7 מיליארד דולר במזומן ובניירות ערך. בחודש נובמבר לאחר מכן, עם החזרת הכסף לחברת החלל, מאסק מכר גם מניות טסלה בשווי של כמעט 4 מיליארד דולר, וסכום דומה בחודש שלאחר מכן. כך, לאורך שנת 2022, המיליארדר מכר סכום של כ-40 מיליארד דולר במניות חברת הרכב.