מכון היצוא ובנק הפועלים יוציאו בפעם הראשונה משלחת עסקית של 250 אנשי עסקים ישראליים לאבו דאבי. המשלחת מתוכננת לצאת בחודש אוקטובר הקרוב והיא תגיע גם לדובאי.

אנשי העסקים ייפגשו עם גורמי ממשל בכירים וגורמים המנהלים קרנות השקעה ויציגו בפניהם את התעשיות הישראליות המובילות בתחומי ההי טק, התעשייה, תשתיות, מסחר וקמעונאות. 

המשלחת תורכב מאנשי עסקים בכירים שהוגדרו על ידי גורמים באבו דאבי כבעלי פוטנציאל לשיתוף פעולה בתחומי ההיי טק ובהם אגרוטק, אנרגיה וקלינטק, פינטק, פודטק, טכנולוגיות בריאות, מים וסייבר וכן חברות בתחומי בנייה, תעשייה ותחבורה חכמה.  

על פי נתוני הלמ"ס הסחר בסחורות בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הסתכם בכ-610 מיליון דולר. ייצוא הסחורות מישראל לאיחוד האמירויות הסתכם בכ-210 מיליון דולר. 

"המשלחת העסקית שיוצאת לאיחוד האמירויות בחלוף שנה מהסכמי אברהם, היא עוד שלב המצטרף לפעילות המשותפת  בין המדינות", מסר יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך. "מאז ההסכם נפתח צוהר חדש והכלכלה היא זו שמשנה את פני האזור ומהווה תשתית דיפלומטית להידוק הקשרים. מכון היצוא שמח להוביל ביחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית לרבות משלחות ואירועים נוספים שיהיו לאורך השנה לביתן הישראלי של משרד החוץ ב-EXPO דובאי. אני קורא לחברות הישראליות לקחת חלק בשלל האירועים שללא ספק מהווים הזדמנות יוצאת דופן לתעשייה הישראלית". 

מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר מסר: "הבנק שמח להמשיך ולהיות פורץ דרך לשווקים חדשים לטובת לקוחותיו. "בנק הפועלים אימץ אסטרטגיה של הובלה למדינות המפרץ, והמשלחת הנוכחית, תהיה משלחת פורצת דרך ביצירת הקשרים עם אבו דאבי – שהוא כידוע אחד מן המרכזים החשובים בעולם בתחומי הפיננסים, הסחר וההיי-טק.  לצד כל הפעילויות למול אנשי עסקים מקומיים, יוזמנו כל משתתפי המשלחת לחשוף את עשייתם בתערוכה הבינלאומית 'אקספו דובאי', שהיא אחת מן התערוכות הבינלאומיות החשובות בעולם שתאפשר לאנשי העסקים הישראליים ליצור קשרים בפלטפורמה חשובה זו".