כ-100 שלטי חוצות עם שלל ציורים, איורים וצילומים של 26 ישראלים וישראליות נפרסו בימים האחרונים ברחבי הארץ. במסגרת היצירות, האמנים נותנים את הפרשנות הוויזואלית שלהם למילה "תקווה". בפרוייקט שנקרא #יוצרים תקווה משתתפים, בין היתר, חטופות שחזרו מן השבי, משפחות ששכלו את יקיריהן, מילואימניקים, תושבי עוטף ועוד שאת כל יצירותיהם ניתן לראות גם בעמוד אינסטגרם בשם זה. 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by יוצרים תקווה (@yozrimtikva)

 

כך, בין היוצרים המשתתפים בפרויקט, שורה של אמנים מיישובי העוטף, אנשי תרבות, וכן משפחות שכולות. בין היצירות מוצגם איור שיצרה אמיליה אלוני בת ה-5 שנחטפה עם אמה בעת ביקור בקיבוץ ניר עוז ושוחררה מהשבי.

 מאחורי הקמפיין עומדת מאנדיי, אחת מחברות הייטק הישראליות המצליחות בשנים האחרונות. החברה תכננה להעלות עם קמפיין מכירתי בימים אלה, אולם לבסוף החליטה להקצות את שטחי הפרסום ולצאת בקמפיין ללא מטרה שיווקית כלל.

יצירת "התקווה" של אור יוגב ובר בן וקיל  (צילום: הגר בדר)
היצירה של אור יוגב ובר בן וקיל | צילום: הגר בדר

"אחרי 7 באוקטובר הייתה לנו התלבטות אם לדחות את הקמפיין לאמצע או לסוף השנה", מסביר גיא שריקי, מנהל מותג במאנדיי. "כל חברות המדיה אפשרו לנו דחייה עד סוף השנה דבר לא מובן מאליו. ככל שנמשכה המלחמה הרגשנו שנכון לנו לתרום את השלטים שהוזמנו לטובת פרוייקט שעושה טוב ונותן תקווה בלי שום קשר ליעד עסקי או שיווקי, וכך נולד הפרוייקט".

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by יוצרים תקווה (@yozrimtikva)

 

שלטי החוצות הוצבו בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ועוד והם יוצרים תערוכת רחוב גדולה שאותה ניתן לראות, בין היתר, בשלטי ענק באיילון, לה גרדיה, פי גלילות, נתב"ג, קניון עזריאלי תל אביב, מלון גני ירושלים הקרוב לכניסה לעיר ושד' רגר בבאר שבע.