אל סלבדור מתכננת להקים את "עיר הביטקוין" הראשונה בעולם, שתמומן על ידי אגרות חוב מגובות בביטקוין, כך הודיע אמש (שבת) נשיא המדינה נאיב בוקלה באירוע השקה חגיגי. הנשיא גם הבטיח שהעיר תהיה ללא מסים מלבד מס של 10 אחוז למימון בניית העיר.

הנשיא מעודד כבר זמן רב את המטבע הדיגיטלי והאירוע מגיע אחרי לא מעט השקעות של המדינה בביטקוין. המדינה מתכננת לנפק אגרות חוב מגובות בביטקוין בשווי של מיליארד דולר למימון העיר וקרא למשקיעים להגיע. "השקיעו כאן ותעשו את כל הכסף שאתם רוצים", אמר בוקלה באירוע קידום באנגלית כשהוא לבוש כולו לבן וכובע בייסבול על ראשו, וציין כי חלק גדול מהכסף שתשקיע המדינה יוקצה לכריית ביטקויין באמצעות אנרגיה גאו-תרמית. "זה אקולוגי לחלוטין. עיר שתקבל את כל האנרגיה שלה מהר הגעש".

בספטמבר האחרון אל סלבדור הפכה למדינה הראשונה בעולם שהודיעה כי תאמץ את הביטקוין כמטבע רשמי. הנשיא מתכנן להקצות מיליארד דולר באגרות חוב המגובות בביטקוין לצורך בניית העיר.  חצי מהם יומרו לביטקוין, והחצי האחר יוקצה לבניית תשתיות לכריית ביטקוין באמצעות האנרגיה הגאותרמית.

סמסון מו, מנהל אסטרטגיה ראשי ב"בלוקסטרים", שעמד לצדו של בוקלה באירוע, אמר לבלומברג ביום חמישי כי אגרות החוב יינעלו לחמש שנים, ולאחר מכן הממשלה תתחיל למכור את הביטקוין ולשלם דיבידנדים נוספים למשקיעים.

הביטקוין הגיע החודש לשיא של כל הזמנים שערכו של מטבע אחד הגיע ל-68 אלף דולר, מאז הספיק לצנוח ב-20 אחוז. נשיא אל סלבדור בוקלה כבר הגיב יותר מפעם אחת לירידה של הביטקוין ברכישת עוד מטבעות, כשנכון לסוף אוקטובר המדינה מחזיקה לפחות 1,100 מטבעות. "התוכנית תהפוך את אל סלבדור למרכז הפיננסי של העולם ולסינגפור של אמריקה הלטינית", אמר מו וציין כי הוא צופה שמדינות נוספות יצטרפו. "למדינות הראשונות שיפעלו יהיה יתרון עצום”.

המדינה תעניק למשקיעים מעמד של תושבות קבע במדינה. התוכנית היא לבנות את עיר הביטקוין בסמוך להר הגעש קונכגואה  שיעניק אנרגיה לכריית המטבע.

שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX מדגיש: "בדומה לצפון קוריאה, איראן ומדינות נוספות, אשר מאמצות לחיקן את הביטקוין או מייצרות מטבע משלהן, בין אם לצורך יציבות פיננסית (כתחליף למטבע מקומי מפוחת חדות) או כדרך להחלפת הדולר כמטבע הדומיננטי של העולם הפיננסי - כך פועלת גם אל-סלבדור שבאופן מסוים מחוברת לציר הזה. בצעד הצפוי של הקמת עיר מבוססת על ביטקוין (שתמומן בתחילת הדרך על ידי אג"ח מגובות ביטקוין) מתבהרת ההבנה כי הביטקוין מבסס את עצמו כנכס השקעה אלטרנטיבי. כל זאת קורה במקביל להכרה של הרגולטורים השונים בעולם לתחום המטבעות הדיגיטליים. צעדים אשר בטווח הארוך ישפיעו על העולם הפיננסי כולו שיתחיל להיסחר על הבלוקצ'יין".