במשך שנים ניהל דורון דומב את תחום האבטחה בצי האוניות של ענקית הקרוזים "רויאל קריביאן" עד שהגיעה הקורונה והוא נאלץ לחזור הביתה. "כשחזרתי לארץ הבנתי שצריך לחשב מסלול מחדש", הוא מספר ל-Business. מאז, הוא הקים את חברת הפקת הריטריטים מנטרה שהיום כבר מקיימת עשרות אירועים ברחבי העולם.

"החלטתי שאני לוקח חברים לנקות את הראש וארגנתי סוף שבוע במצוקי דרגות", הוא משחזר. "היו שם שף, DJ ומדריכת יוגה, שלאחר מכן שלחה לי הודעה וביקשה עזרה להפיק אירוע ואמרתי שאשמח לעזור. אני אומר כן להכול, תוך כדי החוויה מאוד התאהבתי בקונספט ומהר מאוד גיליתי שאפשר להנגיש את זה לאנשים כמוני שלא עשו בחיים ריטריט להכניס גם ריטריטים מעולמות הלייפסטייל וההופעות, ליצור קהילה ולהפוך לפלטפורמה שמאפשרת לאנשים להכיר ולהתחבר".

הקורונה שינתה את התפיסה והריטריטים, שהיו פעם שמורים רק ליוגיסטים ולאנשים שגוזרים על עצמם שתיקה, הפכו לנחלת הכלל. המשמעות המקורית של ריטריט נגזר מהמילה "נסיגה" (retreat) באנגלית, והרעיון הוא לקחת הפסקה מחיי היומיום לטובת התבוננות. הקמת החברה של דומב הגיעה על רקע זינוק של תעשיית ה"וולנס" בדגש על כל מה שקשור לתיירות. ההגדרה ל"תיירות וולנס" היא לתיירות שמטרתה שימור ושיפור אורח החיים האישי (well being). שווי השוק של תיירות הוולנס עמד על 720 מיליארד דולר בשנת 2012 ועל פי ההערכה של GWI) Global Wellness Institute) הוא צפוי להגיע ל-1.1 טריליון דולר עד 2025.

ריטריט של מנטרה בסיני
ריטריט של מנטרה בסיני

אחת הסיבות לעלייה הייתה השינוי בתפיסת התיירות לאחר התפרצות נגיף הקורונה. "אני חושב שהקורונה הפכה את התעשייה הזו לטרנד וגרמה לאנשים לגלות מה זה וולנס", הוא מסביר. "אני חושב שאנשים מאוד מחוברים לעצמם וכן מעריכים את הדבר הזה שנקרא well being. המטרה היא לעצור את המירוץ ולהעניק לעצמך וברגע שיעשו טוב הם יהיו יותר פרודוקטיביים ויותר מאושרים. השילוב של ההנגשה של החוויה – חברים שלי, שבחיים לא היו מגיעים לדברים כאלה, באים כי הם רואים שיש גם הופעות, מוסיקה ולוקיישנים מעניינים". 

דומב מסביר איך מלעזור בהפקת אירוע בודד הוא החליט להקים חברת ענק. "מהתחלה אני בן אדם שאוהב לחלום בגדול",  הוא מספר. "מגיל קטן גדלתי בבית של תיירות וכשעבדתי בחו"ל הכרתי את כל הטרנדים ורכשתי ידע בעולם האירוח. אני לא חושב שיש חברה בארץ שיש לה חזון דומה לשלנו. השאיפה שלנו מהרגע הראשון הייתה להפוך לחברה גדולה".

ההצלחה של מנטרה הובילה להסכם שיתוף פעולה עם חברת האירוח סלינה. "החיבור לסלינה יושב בדיוק עם המוצר שלנו", הוא מספר. "מה שיפה במנטרה שהכול נמצא בחיבור של האנשים בריטריטים: אני בעצמי שנה בזוגיות עם מישהי שהכרתי בריטריט בסלינה רמון, אחד המשקיעים שלנו הגיע לריטריט, שוחחנו בקצרה והוא אמר שזה יכול להתאים לסלינה, שארגן פגישה עם רפי מוסרי והשאר הוא היסטוריה".  

"יש הרבה אנשים שבאים לבד עם הרבה חששות", הוא מספר. "נוצרות חברויות שותפויות שנמשכות לעד. מהתחלה כשהכרתי את עולם הריטריטים ידעתי שאני רוצה לעשות משהו שונה. היום מלבד לינה וארוחות אנשים מחפשים תוכן, זה מה שהביא לשינוי. מנטרה בסופו של דבר מביאה את הלוקיישנים עם הפקה מושקעת וירידה לפרטים הכי קטנים.  להיות צעד אחד לפני ולגרום לכולם להגיד וואו".

העבודה של מנטרה תפסה גם בקרב חברות ההייטק הגדולות שמתחרות על ליבם של העובדים. "יצא לנו להפיק יותר מ-10 ריטריטים לחברות הייטק", הוא מספר. "אני חושב שהמעסיקים מבחינים שהם צריכים לתת גם לאירועי החברה משמעות. העבודה היא מאוד היברידית ואנשים מתקשים לנהל מערכת יחסים נורמלית – הריטריט בא לענות על הצרכים האלה לדאוג להם ולתת כלים".