לפני כשבע שנים הקים שגיא ברגמן יחד עם שותפו איתמר רועי את משרד הפרסום דאון דה פילד, והם החליטו כחלק מהמענה למפרסמים להקליט לחברות מסחריות גם פודקאסטים. היום, הם כבר עומדים מאחורי כמה מהפודקאסטים המובילים בישראל. "המטרה היא להפוך לחברת מדיה בינלאומית", מספר ברגמן בריאיון ל-Business.

ברגמן שירת במשך חמש שנים במחלקה השיווקית של גלי צה"ל כחייל סדיר וכשכיר. כשעזב, הוא התחיל לעבוד בכמה משרדי פרסום עד שהחליט לפתוח משרד משלו. "היום הוא כבר פחות פעיל כי אנחנו מתמקדים בעיקר בפודקאסטים", הוא מספר. "זה התחיל מהצעות בתוך המשרד להפקות של פודקאסטים כשהלקוח הראשון שלנו היה שטראוס. הפקנו עבורם וידיאו-קאסט על אוכל ומאז פשוט התחילו לפנות אלינו עוד ועוד חברות כדי שנפיק עבורם פודקאסטים".

"אמרתי לפיני גרשון בוא נקליט תוכנית"

נקודת המפנה בעסק הייתה כשפנה למאמן העבר פיני גרשון והציע לצלם איתו וידיאו-קאסט. "אני מאוד אוהב כדורסל ופתאום הייתה לי איזושהי הארה שעולם התקשורת הפך להיות מאוד מבוזר וגם שאין מקום לכולם בכלי המדיה הגדולים", הוא משחזר. "חשבתי שפיני מאמן גדול ואהוב שמאוד אוהב לדבר ואין סיבה שתוכנית שלו לא תצליח".  

"אמרתי לו בוא נקליט תוכנית רשת", הוא מספר. "הבטחתי לו שנמכור על התוכנית פרסומות ומהן נשלם לו על התוכנית. כמובן שלא היה לי מושג אם אצליח, מעולם לא עשיתי את זה, אבל הבטחתי, עוד לא היה לנו אפילו אולפן מסודר. היום הוא כבר שותף בחברה. זו הייתה תקופת בחירות, והדבר הראשון שצילמנו איתו היה את הפודקאסט מדברים מהבטן. האורח הראשון היה יאיר לפיד ומהרגע שזה עלה לאוויר התוכנית מאוד הצליחה, והגיעו אלינו מכל המפה הפוליטית להתראיין".

ברגמן מספר שהבין שהנוסחה להצלחה היא להביא עוד אנשים שהוא יוכל להצליח איתם, והבא שפנו אליו היה העיתונאי לשעבר נדב פרי. "איתמר השותף שלי נזכר שנדב היה עיתונאי מאוד משמעותי והחליט לפנות אליו", הוא משחזר. "הוא אמר לו שהוא לא צריך לחזור לעיתונות בשביל לעשות פרויקט כזה, והסתבר שבאמת התפרצנו לדלת פתוחה ושנדב באמת חשב כבר על להקליט פודקאסט. לימים הוא גם אמר לנו שהוא בא אלינו כי הוא ראה שפיני איתנו, תראה כמה זה חשוב להביא את ההצלחה הראשונה".

"ביזמות פועלים שכבה על גבי שכבה, מהרגע שהיה לנו את פיני נפתחה לנו האפשרות להביא מרואיינים איכותיים וגם אנשים בכירים שיובילו פודקאסט משלהם", הוא מסביר. "קראנו לפודקאסט 'הון שלטון', התכתבות עם הביקורת שהייתה על נדב כשעזב את העיתונות כדי לעבוד בחברה של יצחק תשובה".

השם הנפיץ מהר מאוד יצר רעש והפודקאסט קיבל חשיפה מאוד גבוהה. המרואיין הראשון היה יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא צוטט בכל כלי התקשורת הגדולים: "מאז יש לנו מאות אלפי האזנות לכל פרק". לאחר מכן הם החליט להפיק פודקאסטים בתחומים שונים שחלקם הפכו להצלחה גדולה, כמו באות בזמן עם דליה גוטמן ונורית גפן שהפך ללהיט. 

מה החזון שלכם לעתיד? 

"אני מאמין שהפודקאסטים הופכים להיות האירוע המרכזי, הם העתיד. כמות החשיפות לתכנים שלנו עולה מאוד ויש מאות אלפי צפיות לכל פרק. המטרה שלנו היא להפוך לחברת מדיה בינלאומית".

רוצים לספר את הסיפור שלכם? רוצים לספר לנו על עסק שכדאי לנו להכיר? כתבו לנו: Business@mako.co.il