חברת סבוריט הישראלית, שפיתחה "רובוט שף" שמדפיס המבורגרים טבעוניים ותחליפי בשר אחרים, הודיעה אתמול על חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Sodexo, חברת ההסעדה מהמובילות בעולם ומדורגת כמעסיקה ה-18 בגודלה. מניית החברה זינקה ביותר מ-30 אחוז.

בתור התחלה, החברות יריצו פיילוט במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב להם מספקת Sodexo את שירותיה, שבמסגרתו יופעלו במוסדות מספר מערכות "רובוט שף" של סבוריט. בנוסף, סוכם כי לסודסקו יש בלעדיות על השימוש בפתרונות של סבוריט בשוק ההשכלה הגבוהה והצדדים יבחנו פיילוטים נוספים ושיתופי פעולה לטווח ארוך. ההסכם שנחתם מקדם את סבוריט לקראת שלב המסחור בשוק בצפון אמריקה ויתרונו בחשיפה הגבוהה שתקבל החברה בקרב קהל היעד שלה - פלח השוק של בני 20-30 בארה"ב, אשר -47% ממנו מצהירים על עצמם כמפחיתי צריכת בשר. 

עודד שוסיוב, רחלי ויזמן ועידו ברסלבסקי, מייסדי סבו (צילום: שרון ביירון)
עודד שוסיוב, רחלי ויזמן ועידו ברסלבסקי, מייסדי סבוריט | צילום: שרון ביירון

"השותפות עם סבוריט תשפר את יכולותינו לספק תחליפי בשר איכותיים", אמר חוסיין קיטאבוואלה, מנכ"ל תפעול השירות והמזון של סודקסו, צפון אמריקה. "הדרישה אליהם הולכת וגוברת. בשנת 2020, המכירות הקמעונאיות של מזון מהצומח עלו ב-11.4% ולשיא של 5 מיליארד דולר. במשך השנים סודקסו תומכת בחלופות מהצומח – שתורמים גם להיבטים סביבתיים וגם מגדילים את ההכנסות. השותפות הזו, עם סבוריט, תאפשר לנו להרחיב את היכולת להציע לצרכנים מבחר אפשרויות".

"הבחירה של סודקסו, כמובילת שוק, לחבור אלינו היא הבעת אמון ורוח גבית לפתרון שסבוריט מפתחת ולהצעת הערך הייחודית שלה", מסרה רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת-שותפה בסבוריט. "אני משוכנעת כי המומחיות של סודקסו בשוק ההסעדה הבינלאומי ובצפון אמריקה, בפרט, יתרמו רבות למיצוי הפיתוח והאצת קצב החדירה של מוצרינו בשוק הבינלאומי בדגש על השוק האמריקאי".