רון רוטר החליף את הוריו בהנהלת קבוצת האופנה קסטרו הודיס בשיא משבר הקורונה. החברה שעוד לפני המשבר הציגה שחיקה ברווחיות והפסדים, פרסמה היום (שני) את הדוחות הפיננסיים לרבעון השני של שנת 2021 והציגה זינוק של 56 אחוז בהכנסות עם כ-439 מיליון שקל לעומת כ-281 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. "רוצים להוביל בכל אחד מהמגזרים", אמר רוטר ל-Business. 

תקופת ההשוואה היא בעייתית, הרבעון המקביל בשנה שעברה היה שיא המשבר של חברות האופנה כשבמשך  כ-37 ימים החנויות היו סגורות בשל הסגרים שהוטלו. בראיון ל-Business אומר רוטר כי מדובר במגמת שיפור שנמשכת כבר שלוש שנים רצופות. "הגידול הוא לא רק ביחס לסגרים", מסביר. "יש פה מגמה ושורת הרווח היא משמעותית". 

הקבוצה, בניהולו של רוטר הבן, ביצעה מהלכי התייעלות, שדרוג של מערך הספקים ושל הסטודיו. "התוצאות מראות שהלקוחות אוהבים את זה", אומר רוטר ומתייחס לצמיחה של רשת אורבניקה שבבעלות הקבוצה. "אנחנו רוצים להתרחב בתחום הסטוק. אנחנו נותנים מענה לסטוק בתוך הקניונים – יש פה מנוע צמיחה גדול". 

"יש לנו מנועי צמיחה בכל המגזרים המשמעותיים"

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני היה 280 מיליון שקל (63.9 אחוז מסך ההכנסות), זאת לעומת 168 מיליון שקל ברבעון המקביל שהושפע מהסגרים, ו-276 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 שהיווה 60.8 אחוז מסך ההכנסות. 

הרווח הנקי המצטבר של החברה הסתכם בכ-65 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2021, מדובר בשיא של החברה. "אנחנו מתכוונים לגדול ב-50 אחוז בנקודות המכירה", מצהיר רוטר. "ובשבוע הבא אנחנו מתכוונים גם להשיק את קסטרו הום, יש לנו מנועי צמיחה בכל המגזרים המשמעותיים. אנחנו מתכוונים גם להמשיך להתחזק בתחום הספורט שחווה צמיחה משמעותית אצלנו".   

רוטר לא מודאג מהתחרות הגדולה בענף מוצרי הבית. את אותה אמירה אמרו לנו שנכנסנו לתחום הילדים", אמר. "כשיראו את מה שהבאנו לשוק יבינו את גודל הבשורה. אין לנו שום כוונה להשיק אלא כדי להוביל את התחום הזה, לא היינו נכנסים אם לא היינו מאמינים שיש לנו מה לתת גם במחיר וגם במוצר. אנחנו מתכוונים לתת בשורה אמיתית בכל הפרמטרים". 

רוטר מתכוון להמשיך ולפתח את פעילות האי קומרס של החברה שחווה צמיחה, ולאחרונה גם חתמה החברה על שיתוף פעולה עם אדידס להרחבת שתתווסף לכרטיס המתנה שהחברה. "פרסמנו את הרווח התפעולי הכי גבוה באי קומרס", אמר רוטר והתייחס לאסטרטגיית החברה שלא לערבב את המותגים באתרי החברה. "אנחנו חזק בתמונה. אנחנו רוצים לתת חוויה אמיתית שאי אפשר להעניק באסטרטגיה של 'מולטי ברנד'".

זינוק בהכנסות החברה לאחר היציאה מהסגרים

הגידול במכירות בחנויות הזהות הוביל לעלייה של כ-24 אחוז בהכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2021 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

העלייה בשער השקל אל מול הדולר השפיעה לטובה על הרווח הגולמי של החברה שהציג ברבעון השני של שנת 2021 שעלה לכ-280 מיליון שקל (63.9% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-168 מיליון ש"ח (59.8% מהמחזור). 

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2021 עלה לכ-430.6 מיליון ₪ (61.3% מהמחזור). לעומת רווח של כ-319 מיליון ₪ (56.3% מהמחזור). בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2021 הסתכם בכ-83 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-58 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח התפעולי ניכר בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה.

החברה עברה לרווח תפעולי של כ- 108.5 מיליון ₪ במחצית הראשונה של שנת 2021 לעומת הפסד של 24 מיליון שקל אשתקד. 

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2021 עלה לכ-50 מיליון שקל לעומת רווח של כ-33 מיליון שקל  ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה רווח נקי במחצית הראשונה של שנת 2021 של כ-65 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-54 מיליון שקל. 

נכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 374 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 21 חנויות ודוכנים בחו"ל.