דלתא ישראל מותגים פרסמה הבוקר (רביעי) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2021. ברבעון השני של שנת 2021 זינקו מכירות החברה בכ-32 אחוז מ-152.1 מיליון שקל לכ-206 מיליון שקל. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך של 10.4 מיליון שקל. 

החברה גם רשמה זינוק של 48% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השני בכ-34.7 מיליון שקל, לעומת 23.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (המהווה 15.4% מהמחזור). הרווח הנקי של החברה בחציון הראשון לשנת 2021 הסתכם בכ-60 מיליון שקל, גידול של כ-115% לעומת כ-27.9 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד, שבחלקו הגדול החנויות היו סגורות בשל הסגרים. 

החברה, דלתא ישראל מותגים בע"מ, הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל תעשיות. כחלק מהסכם הפיצול, הועברה פעילות 'דלתא ישראל' לחברה. החברה עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל, של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים Delta ו-fix. 

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל  (צילום: שי פרנקו)
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל | צילום: שי פרנקו

הדוח מעיד על התאוששות החברה לאחר ששנת 2020 הייתה קשה במיוחד בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והסגרים שהוטלו. בחציון הראשון של שנת 2021 המכירות זינקו בכ-31% לכ-393.9 מיליון שקל, לעומת כ-300.5 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. ניכרת השפעת הסגרים על המכירות, כשבחציון הראשון של שנת 2021 גדלו המכירות בכל הערוצים. 

הסגרים גם השפיעו על תמהיל המכירות. ברבעון הראשון של שנת 2021, מכירות האונליין של החברה הסתכמו בכ-65 מיליון שקל. לעומת זאת, ברבעון השני, מכירות האונליין הסתכמו בכ-14.1 מיליון, במקביל לעלייה במכירות בחנויות החברה. 

זאת, במקביל לגידול במכר בחנויות הזהות שעמד על 8.4% (בנטרול ימי הסגר והלחימה) לעומת כ-28.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד בו החנויות היו סגורות במשך כ-40 ימים.

בחציון הראשון לשנת 2021 הסתכמו מכירות האונליין בכ-79.2 מיליון שקל לעומת כ-42.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. מכירות האונליין בשנת 2020 הסתכמו בכ-129.6 מיליון שקל. 

הרווח הגולמי ברבעון השני לשנת 2021 גדל בכ-42% והסתכם בכ-134.1 מיליון שקל (המהווה 66.8% מהמחזור) לעומת כ-94.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (המהווה 61.9% מהמחזור). הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול במכירות וכן, משיפור בשיעור הרווח הגולמי הנובע משיפור בתמהיל המוצרים הנמכרים בשיעור הרווחיות גבוה יותר ובשל התחזקות שער החליפין הממוצע של השקל מול הדולר, בקיזוז התייקרות בעלויות השילוח. 

הרווח הגולמי בחציון הראשון לשנת 2021 גדל בכ-41% והסתכם בכ-249.1 מיליון שקל (המהווה 63.2% מהמחזור) לעומת כ-177.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (המהווה 59% מהמחזור). הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול במכירות וכן, משיפור בשיעור הרווח הגולמי, כאמור. 

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2021 זינק בכ-51% לכ-45.5 מיליון שקל (המהווה 22.7% מהמחזור) לעומת רווח תפעולי של כ-30.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (המהווה 19.8% מהמחזור). 

הרווח התפעולי בחציון הראשון לשנת 2021 זינק בכ-123% לכ-84.7 מיליון שקל (המהווה 21.5% מהמחזור) לעומת רווח תפעולי של כ-38.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (המהווה 12.7% מהמחזור). 

החברה גם מתכננת להשיק מותג ספורט חדש, אשר נמצא בשלב של פיתוח הקולקציה והשלמת תהליך המיתוג והשקתו מתוכננת למרץ 2022. החברה מתכננת להפעיל עבור המותג החדש 7 חנויות ואתר אינטרנט ייעודי. בנוסף, החברה מקדמת משא ומתן לשכירת מרכז לוגיסטי בשטח של כ-16,000 מ"ר, שיכלול בין היתר, מרכיבים אוטונומיים, שיוקם בשנים הקרובות. 

מוצרי החברה משווקים בישראל, דרך חנויות בבעלותה המופעלות תחת מותגי החברה ובאמצעות אתרי האינטרנט שלה. בנוסף משווקת החברה את מוצריה לחנויות פרטיות ורשתות קטנות, רשתות קמעונאיות גדולות ומותגים פרטיים לפי דרישת לקוח. במרץ 2021 החברה השלימה הנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד ש"ח. תמורת 20 אחוז ממניות דלתא ישראל, גייסה החברה 262.5 מיליון ש"ח (ברוטו). תחת דלתא ישראל נמצאות רשתות החנויות של דלתא ופיקס. יו"ר הדירקטוריון של דלתא ישראל הוא אייזיק דבח והמנכ"לית היא ענת בוגנר.