חברת הסטארט- אפ הישראלית דריל (Drill), המפתחת כלים טכנולוגיים לשיפור התקשורת עם הלקוח בנקודת המכירה הפיזית באמצעות טכנולוגיית AI ו-computer vision הודיעה היום (שני) על חתימת הסכם יוזמה משותפת (ג'וינט ונצ'ר), עם רשת הקמעונאות ויקטורי ועם חברות נוספות בתחום הקמעונאות. ויקטורי תשקיע בדריל 600 אלף דולר. 

דריל ( Drill ) היא חברת סטארט-אפ ישראלית המפתחת כלים טכנולוגיים לשיפור תהליכי השיווק והמכירות של יצרנים בתחום מוצרי הצריכה ורשתות מזון קמעונאיות. לחברה IP ייחודי שמתבסס על תחום מדעי המוח ופסיכולוגיה עם מחקרים שבוצעו במעבדה בישראל. "החזון שלנו הוא להפוך את האתגרים שמתמודדים איתם הקמעונאים והיצרנים - להזדמנויות עסקיות ולצרכנות נבונה יותר, על ידי הנגשת מידע שיעזור להן לתקשר טוב יותר עם הצרכנים", אמרה לנור דניאל, מייסדת שותפה בדריל. "זה אבסורד שעולם המסחר הדיגיטלי התקדם בצעדי ענק ואילו חנויות פיזיות שמהוות 80 אחוז מהשוק הן אלה שנשארו מאחור. האתגר שמרגש אותנו הוא להביא את היכולות שקיימות היום באונליין לאופליין ולייצר פלטפורמה שכל חברה בינלאומית קמעונאית ו/או יצרנית תוכל להשתמש בה בכל זמן ומכל מקום". 

סיון פרידמן-יוסף, מייסדת שותפה ומנהלת המחקר בדריל ציינה כי הטכנולוגיה מאפשרת לחברה להגיע לנתונים מדויקים בעלי ערך רב מנקודת המכירה הפיזית. "אלה נתונים שעד היום הלכו לאיבוד", אמרה. "בשבילנו כל פיסת מידע שלא נחשבה בעלת ערך בעבר, הינה רכיב משמעותי בפאזל שבעזרתו אנו מפיקים תובנות מבוססות מדע ואינטליגנציה מלאכותית ובכך אנו מסייעים לצרכנים ולקמעונאיים לבצע רכישות מושכלות ומותאמות אישית". 

בחברה עובדים  כ-25 עובדים ולה משרדים ומרכזי מחקר ופיתוח בהודו, בטיוואן ובישראל. הגיוס הראשוני, ( Round Seed) מגיע לאחר שנתיים של צמיחה אורגנית בהן פעלה החברה כבוטסטראפ. המטרה היא להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות שלה ולתמוך בצמיחתה הגלובלית. החברה תרחיב את מרכז הפיתוח ואת מאגר הנתונים שלה ותאיץ את המחקר והפיתוח, על מנת להנגיש מידע מדויק לשיפור חווית הרכישה, תהליכי השיווק ומכירות בעולם הקמעונאות. 

סכום ההשקעה של רשת ויקטורי בדריל עומד על 600,000 דולר ובתמורה תקבל נוספים מהון המניות של חברת דריל ללא תמורה. בסבב זה השקיעו מספר משקיעים נוספים מתחום הטכנולוגיה והקמעונאות. בימים אלה  פותחת דריל  סבב גיוס של כ15 מיליון דולר לטובת האצת הטכנולוגיה ופריצה לשווקים חדשים. 

הטכנולוגיה שפיתחה דריל, ליצרנים בתחום מוצרי הצריכה  (CPG) ורשתות מזון קמעונאיות לשפר את מסע הלקוח בחנות הפיזית באמצעות פתרונות ראייה ממוחשבת שפיתחה, לצד למידת מכונה ובינה מלאכותית. החברה סיימה פיילוט ב-30 סניפים של רשת ויקטורי והיא עובדת על פרויקטים נוספים עם הקמעונאיות בעולם.

אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי הוסיף: "חדשנות, פיתוח וחווית הלקוח הן חלק בלתי נפרד מהדי אן איי שלנו בויקטורי וזה מה שחיפשנו גם תמיד בחברות אחרות איתן שיתפנו פעולה. מכאן נולד גם החיבור המיידי בינינו לבין חברת דריל שהמחקר והטכנולוגיה שלה פורצת דרך ברמה הבינלאומית ושבניסוי שעשתה בחממה שהקמנו יחד ראינו כבר תוצאה בדמות השפעה של עשרות אחוזים על הקטגוריות שנבדקו. אני משוכנע שלא רחוק היום בו דריל תעורר עניין בקרב חברות ענק בכל העולם".

הדו"חות הכספיים של רשת  ויקטורי שפורסמו באוגוסט אשתקד הצביעו על עלייה חדה במכירות ברשת ויקטורי ברבעון השני וזינוק של 51.1% ברווח הנקי שהסתכם ב־12.7 מיליון שקל.