עולם הגימיינג הוא כבר מזמן לא בשוליים: שידורי לייב של גיימרים ברשתות החברתיות עם מאות אלפי צפיות, כוכבי גיימינג שממלאים את היכל קבוצת שלמה בת"א באלפי מעריצים, מוצרי NFT שנמכרים באלפי דולרים ובסין כבר הכריזו מלחמה על הגיימרים והגבילו את זמן המסך של הצעירים ל-3 שעות שבועיות בלבד. בשלוש השנים האחרונות הצטרפו לתעשיית הגיימינג לא פחות מחצי מיליארד גיימרים חדשים, כך עולה מדו"ח מיוחד של חברת הייעוץ אקסנצ'ר.

על פי הדוח מספר הגיימרים ברחבי העולם היום עומד כל כ-2.7 מיליארד בני אדם ושווי התעשייה מוערך כיום ביותר מ-300 מיליארד דולר - יותר משווי תעשיית הסרטים והמוזיקה יחדיו. הצמיחה של תעשיית המובייל, העלייה בהורדת משחקים במכשירים הניידים והצורך באינטראקציות חברתיות בימי הריחוק החברתי הן חלק מהגורמים לעלייה החדה של התעשייה.

באקסנצ'ר חוזים בדוח כי עד סוף 2023 יצטרפו 400 מיליון גיימרים נוספים. נתון מעניין נוסף הוא ש-60 אחוז בקרב המצטרפים החדשים הן נשים, זאת לעומת 79 אחוז גברים בקרב המשיבים בסקר שהזדהו כגיימרים ותיקים (מעל 5 שנים).

אחת הסוגיות המטרידות, היא ש-75 אחוז מהמשיבים העידו שמרבית האינטראקציות החברתיות שלהם מתרחשת בפלטפורמת גיימינג. 84 אחוז מהמשיבים אמרו כי משחקי וידאו עזרו להם ליצור קשר עם אחרים החולקים תחומי עניין דומים.

על פי הסקר, גיימרים מבלים בממוצע 16 שעות בשבוע במשחק, 8 שעות נוספות בשבוע בצפייה בסרטוני משחק ( סרטוני משחקיות, משחקים בשידור חי וכו') ושש שעות נוספות בשבוע באינטראקציה בפורומים ובקהילות משחקים.

"כמי שעובדים עם חברות גיימינג בארץ ובעולם, ומייעצים להן בתחומי הדאטה, המוניטיזציה, הסייבר וניהול מסעות הלקוח - הרי שאין ספק כי מגיפת הקורונה היוותה קטליזטור משמעותי להאצת הצמיחה בתחום", אמר שמעון אלקבץ מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל. "את השפעות ההאצה הזו ניתן לראות בהפיכת ישראל למעצמה גיימינג עולמית,  ובחברות ענק דוגמת נטפליקס אשר מבינות את הפוטנציאל הזה והחליטו להצטרף ולקחת בו חלק".

המחקר מבוסס על נתונים שנאספו באמצעות סקר מקוון בקרב 4,000 שחקנים ושחקניות, המבלים לפחות ארבע שעות בשבוע במשחקי וידאו. המדגם מופץ באופן שווה על פני ארבע מדינות בעלות נתחי שוק הגיימינג הגדולות ביותר: סין, יפן, ארה"ב ובריטניה. כמו כן, אקסנצ'ר ערכה ראיונות עומק עם בכירים בתעשייה מחברות משחקים.  אקסנצ'ר הינה חברת ייעוץ ויישום טכנולוגי  בינלאומית המספקת שירותים מקצועיים בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה ותפעול. אקסנצ'ר מעסיקה 505 אלף עובדים, ביותר מ- 120 מדינות.