הסטארטאפ הישראלי אופןווב (OpenWeb),  שפיתח טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת הודיע היום (שלישי) על גיוס בסבב E בסך 150 מיליון דולר ובכך הופך ליוניקורן (חברה ששווה יותר ממיליארד דולר).

מהחברה נמסר כי המערכת של OpenWeb מוטמעת על גבי אתרי תוכן על מנת לאפשר למערכת  העיתונות הדיגיטלית להוביל את השיח הציבורי שנכון להיום נשלט בבלעדיות על ידי הרשתות החברתיות.

OpenWeb הוקמה על ידי נדב שובל בשנת 2012 וגייסה עד כה 220 מיליון דולר. החברה מעסיקה למעלה מ- 160 עובדים בישראל, ניו יורק וקייב. בשנים האחרונות חוותה צמיחה אדירה וכיום היא מדווחת על יותר מ-100 מיליון משתמשים ביום. 

נדב שובל, מייסד ומנכ"ל openweb (צילום: openweb)
נדב שובל, מייסד ומנכ"ל openweb | צילום: openweb

"סבב הגיוס מהווה צעד משמעותי עבורנו במשימה לשיפור השיח ברשת״ אומר נדב שובל, מייסד שותף ומנכ״ל OpenWeb. "באינטרנט הפתוח שכולל גלישה ללא קוקיז (third-party cookies), בעלי אתרים מחפשים דרך לבנות מאגר נתונים עבור הקהל שלהם, תוך שמירה על ביטחון הגולשים. סבב גיוס זה יאיץ את פעילותנו ויסייע לנו להתרחב לשווקים חדשים שיכללו ורטיקלים משמעותיים בשוק". 

״בשנה וחצי האחרונות, כשרוב חיינו מתנהלים דרך האינטרנט, השיח ברשת הפך לחשוב יותר מתמיד״. אומר מתיו לויד-תומס, מנהל פיתוח בתאגיד הניו יורק טיימס. "אנו גאים בשותפות שלנו עם OpenWeb ושמחים לקחת חלק במשימה להילחם ברעילות השיח ברשת ולקדם את בעלי האתרים לפתח קשר ישיר עם הקהל שלהם״.