אחרי 8 שנים של עבודות מעל ומתחת לקרקע, חסימות של מדרכות וכבישים וציפיה של עשורים נחנך לאחרונה תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. הקו יוצא מהתחנה המרכזית בפתח תקווה ועובר דרך רמת גן, בני ברק, תל אביב ומגיע לתחנה הסופית בקוממיות בבת ים.

אם נשים בצד את העובדה שבקהיר פועלת רכבת קלה כבר למעלה מ 100  שנים, מדובר בהחלט בשדרוג איכות החיים לתושבי המרכז. כך למשל, מי שמתגורר בקרבת התחנה בפתח תקווה, יכול להגיע בפחות מ 20 דקות נסיעה ובמחיר של 5.5 שקלים למרכז תל אביב.

אין ספק שהתוואי של הקו האדום הקפיץ בעיקר בשנה האחרונה את מחירי הנכסים לאורך ציר הרכבת. אבל,  אם בתחום המגורים הדירות שמחירן הכי הושפע מפעילות הקו, הן דירות בקו שני לרכבת, בעולם הנדל"ן המניב והמסחרי, כולם רוצים להיות בקו ראשון על הרכבת. זו הסיבה שמגדלי המשרדים החדשים שנבנו ממש לאורך הציר נתפסים כיום כאטרקטיביים ביותר בשוק.

"הרכבת הקלה הפכה לעוגן משמעותי לנכסים מניבים באזורי תעסוקה שלמים שדשדשו מעט מאחור בשנים האחרונות, הן בקצב האכלוס של פרויקטים שכבר נבנו והן ברמת הביקושים לקניה או השכרה" אומר אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן של קבוצת NEWMARK NATAM המוציאה מדי חציון דו"ח אינפורמטיבי וכלכלי על שוק הנדל"ן המסחרי בישראל.

פרויקט ויתניה  (צילום: ישר אדריכלים)
פרויקט ויתניה תל אביב | צילום: ישר אדריכלים

אחרי 8 שנים של עבודות מעל ומתחת לקרקע, חסימות של מדרכות וכבישים וציפיה של עשורים נחנך לאחרונה תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. הקו יוצא מהתחנה המרכזית בפתח תקווה ועובר דרך רמת גן, בני ברק, תל אביב ומגיע לתחנה הסופית בקוממיות בבת ים.

אם נשים בצד את העובדה שבקהיר פועלת רכבת קלה כבר למעלה מ 100  שנים, מדובר בהחלט בשדרוג איכות החיים לתושבי המרכז. כך למשל, מי שמתגורר בקרבת התחנה בפתח תקווה, יכול להגיע בפחות מ 20 דקות נסיעה ובמחיר של 5.5 שקלים למרכז תל אביב.

אין ספק שהתוואי של הקו האדום הקפיץ בעיקר בשנה האחרונה את מחירי הנכסים לאורך ציר הרכבת. אבל,  אם בתחום המגורים הדירות שמחירן הכי הושפע מפעילות הקו, הן דירות בקו שני לרכבת, בעולם הנדל"ן המניב והמסחרי, כולם רוצים להיות בקו ראשון על הרכבת. זו הסיבה שמגדלי המשרדים החדשים שנבנו ממש לאורך הציר נתפסים כיום כאטרקטיביים ביותר בשוק.

"הרכבת הקלה הפכה לעוגן משמעותי לנכסים מניבים באזורי תעסוקה שלמים שדשדשו מעט מאחור בשנים האחרונות, הן בקצב האכלוס של פרויקטים שכבר נבנו והן ברמת הביקושים לקניה או השכרה" אומר אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן של קבוצת NEWMARK NATAM המוציאה מדי חציון דו"ח אינפורמטיבי וכלכלי על שוק הנדל"ן המסחרי בישראל.

פרויקט Vica Park של ויתניה וקרסו (צילום: ישר אדריכלים)
פרויקט Vica Park של ויתניה וקרסו | צילום: ישר אדריכלים

במתחם, שמשתרע על שטח של כ־25 דונם, נבנים שטחי מסחר, הייטק ומשרדים. הוא יכלול מגדל בן  36 קומות, מעל חמישה מפלסי חניה תת קרקעיים, לצד חמישה מבנים בני 10 קומות כל אחד. בסך הכל מתוכננים בפרויקט כ־130,000 מ"ר. בנוסף לכ2500 מקומות חניה ומיקום בסמיכות לאצטדיון העירוני, שם יש מאות מקומות חניה פנויים לכלי רכב,  העוגן העיקרי של המתחם החדש הוא ללא ספק קרבתו  הן לתחנת רכבת ישראל באזור האצטדיון והן לתחנת הרכבת הקלה שהקו האדום שלה עובר ממש על  הציר הסמוך לפרויקט. גשר להולכי רגל, המתוכנן לעבור מעל רחוב שמלצר ישירות לתוך הפארק, יהפוך את המתחם לנגיש עוד יותר.

"ויקה פארק" עומד להיות אחד הפרויקטים הבולטים לתעסוקה ומסחר באזור התעסוקה המתחדש של פתח תקווה" אומר עפר זיו מנכ"ל חברת ויתניה. "המיקום האסטרטגי שלו מייצר  נגישות גבוהה במיוחד ומביא לביקושים גבוהים מצד חברות מובילות". תוואי הרכבת הקלה השפיע רבות על תהליכי פיתוח תעסוקה אך גם מיקום התחנות של רכבת ישראל מעודד יזמים רבים לאתר שטחים המיועדים לפיתוח פרויקטים למסחר ותעסוקה על תוואי זה.  אזור נוסף שפיתוחו  צפוי לזנק בשל הקרבה לתחנת הרכבת הוא, אזור התעסוקה הדרומי של תל אביב, בעיקר באזורים הקרובים לתחנת ההגנה ולאזור לה גארדיה. מדובר בעצם בשער הכניסה הדרומי של העיר הצפוי להפוך לעוגן הכלכלי המוביל שלה בשנים הקרובות. אחד הפרויקטים המשמעותיים באזור הוא פרויקט "ויתניה תל אביב", המוקם בשותפות של החברות ויתניה ודלק רכב על רחוב החרש פינת לה גארדיה. זהו פרויקט ייחודי בשימושים מעורבים המשלב תעסוקה, מסחר, מגורים ומבני ציבור.

"ויתניה תל אביב" הנבנה על ידי חברת, יכלול עם השלמתו שלושה מגדלים בני כ 40 קומות, במודל אידיאלי של שימושים מעורבים. מדובר בפרויקט המרכזי בכניסה הדרומית למע"ר של תל אביב. המתחם יכלול בסה"כ כ-125,000 מ"ר שטחי משרדים, כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר, שני אולמות התעמלות ציבוריים שישמשו את עיריית תל אביב וכ-2,000 מקומות חניה תת קרקעיים. כמו כן יבנו בפרויקט 130.דירות יוקרתיות המיועדות למי שרוצה לגור בקרבה לתחנות הרכבת ובמרחק הליכה מרוטשילד ומשוק לוינסקי. המגדל הראשון בפרויקט כבר מאוכלס בחברות כמו מון אקטיב, חברת חללי העבודה המשותפים מיינדספייס וכן פירמת עורכי הדין גורניצקי, לצד אולם התצוגה המרשים של דלק רכב הנראה לכל מי שנוסע על האיילון.

עפר זיו  (צילום: דורון סהר)
עפר זיו, מנכ"ל ויתניה | צילום: דורון סהר

גם בנק הפועלים הבין את הפוטנציאל הגדול באזור ואת היתרונות בנגישותו ובקרבתו לרכבת ישראל, רכש את המגדל השני בשלמותו וצפוי להעביר אליו את כל משרדי ההנהלה - כ-4,000 עובדים. בכך יוכתר אזור דרום תל אביב ולה גארדיה בפרט כאחד ממתחמי הפיננסים המובילים בישראל..

במגדל השלישי הנבנה בימים אלה, לצד מגדל בנק הפועלים, מתוכננות 130 דירות מגורים מפוארות, החל מהקומה ה-22 ועד לקומה ה-40. מדובר על תמהיל רחב של דירות שיתנו מענה לקהלים מגוונים: רווקים, משפחות קטנות או זוגות צעירים בדירות קטנות ולצדן דירות גדולות ומרווחות יותר, דירות שחסרות מאוד באזור דרום העיר.

בויתניה מציינים כי בתכנון של פרויקט בשימושים מעורבים כמו "ויתניה תל אביב" מתבצעת גם חשיבה תכנונית לגבי הצבת המגדלים ביחס לקרבה לרכבת, כך שבניין המשרדים הוא בעל הקרבה המיידית, שכן הדבר מאוד מתאים לעובדים המגיעים לתחנה ורוצים שהמשרד יהיה נגיש ככל האפשר ומצד שני כפי שתיארנו בהתחלה, הדיירים משתוקקים לגור בסמיכות לרכבת אך לא ממש בקו ראשון ולכן מגדל המגורים נמצא מאחורי מגדל המשרדים, עדיין בקרבה מיידית לרכבת אבל לא ממש מעליה והדיירים נמנעים ממטרדי הרעש.

עפר זיו, מנכ"ל חברת ויתניה, מציין: "מגדל ויתניה תל אביב הופך לנגד עינינו לאייקון של ממש וחלק מקו הרקיע התל אביבי ומושך אליו עניין מצד חברות מובילות במשק ומכל התחומים: הייטק, מקצועות חופשיים וכן משקיעים, המבינים את הפוטנציאל הלא ממומש של אזור דרום העיר. שכן, בניגוד לאזורי תעסוקה אחרים בתל אביב, דוגמת ציר יגאל אלון, רוטשילד או משה דיין, שם מחירי המשרדים כבר הגיעו לרף העליון שלהם, האזור הדרומי עדיין מתפתח והמחירים עדיין סבירים ואף צפויים לעלות, בין היתר, בעקבות הפיתוח הצפוי של רכבת ישראל והחיבור לתחנת ההגנה כמו גם ציר הרכבת הקלה הסמוך שתוואי הקו הסגול שלו יעבר כאן בעתיד ויתחבר לתחנת ההגנה".

הכותב הוא מנכ"ל חברת ויתניה

 

***
כתבה שיווקית בחסות חברת ויתניה. הכתבה נערכה ע"י מערכת Duns 100.