משבר הקורונה הביא תמורות רבות בענפי מסחר שונים במשק הישראלי וגם העולמי. העבודה מהבית הפכה לחלופה ראויה לעבודה במשרדים או לכל הפחות במודל היברידי המשלב בין השניים; תוכנת הזום הפכה לחברו הטוב של כל עובד, מעסיק ואף בקהילה העסקית; העדפות המגורים של הציבור השתנו – יותר ויותר אנשים מחפשים דירות עם מרפסות גדולות או דירות גן ופנטהאוזים המאפשרים להרגיש "בחוץ" גם במסגרת יחידת המגורים, מחפשים דירות עם חדר עבודה ייעודי או פרויקטים עם חללי עבודה משותפים וכיוצ"ב.

גם שיווק הדירות בעידן פוסט הקורונה השתנה בהתאם. מהפכת הסחר המקוון, שכבר הפך לכלי שיווקי יעיל ופופולרי, הגיעה גם לענף הנדל"ן והטכנולוגיה תופסת חלק נכבד יותר ויותר בענף. כך, ניתן כיום להציג לרוכשי הדירות הפוטנציאליים דירות לדוגמה בהדמיות פוטו-ריאליסטיות ובסיורים וירטואליים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. 

שלומי דבש, סמנכ"ל שיווק  (צילום: ענת קזולה)
שלומי דבש, סמנכ"ל שיווק | צילום: ענת קזולה

בשל הביקוש הגבוה לדירות בישראל, וברקע התמורות שהביאה הקורונה וביניהן ריחוק חברתי, עלה הצורך בהנגשת המידע אונליין ובאופן מיידי, וזה הביא למגמה חדשה לפיה יותר ויותר חברות בנייה פונות לתחום עיצוב דירות לדוגמה בהדמיות ריאלסטיות הכוללות סיור וירטואלי, בכל דגם של דירה שהרוכש הפוטנציאלי ירצה לראות בפרויקט המוצע. זה הפך בשנתיים האחרונות לאינטראקציה החדשה בין הרוכשים לחברות הבנייה בישראל. 

עד היום חברות קבלניות משקיעות מאות אלפי שקלים בהקמת דירות לדוגמה בעיצוב יוקרתי ובאבזור בהשקעה כספית גבוהה מאוד ככלי שיווקי ומכירתי, כאשר בסוף הפרויקט או בשלביו האחרונים היא נמכרת לעתים במחירים גבוהים יותר מיתר הדירות בפרויקט, בין היתר כדי "להחזיר את ההשקעה". 

במספר פרויקטים של חברת מצלאוי, העדפנו למקסם את התקציב שיועד להקמת הדירות לדוגמה ולהשתמש בו לעיצוב הווירטואלי. בעלות עיצוב של דירה אחת כפי שנהגנו לעשות בעבר, הצליחה המעצבת שלומית שתיוי לעצב מספר דגמים וסגנונות של דירות באופן וירטואלי. זיהינו את הצורך החדש ואת הביקוש, ועיצבנו דירות 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים וגם שטחים ציבוריים במספר פרויקטים שיש לחברה כיום - 4 דירות לדוגמה, לובי הבניין ומידול הפרויקט כולו בפרויקט "רובע אילון" שבבת-ים, 2 דירות לדוגמה בפרויקט "הרימון" בקריית אונו ועוד. אפשרנו לרוכשים סיור וירטואלי מפותח, מתקדם ובעיצוב פונקציונלי.

עיצוב הדירות בהדמיה תלת מימדית פוטו-ריאליסטית, בשיתוף הסיור הווירטואלי ב-360 מעלות, מאפשר חשיפה מוגברת לפוטנציאל הטמון בדירה מבחינה עיצובית, פרקטית ופונקציונאלית המדגישה את היתרונות הרבים של הדירה, בעיצוב היוצר תחושה נעימה וחמימה כאשר נכנסים אליה. למעשה, אמצעים אלה מספקים מענה רב-מימדי העונה על כל הצרכים, הן מנקודת מבטו של הרוכש הפוטנציאלי והן מנקודת מבטן של חברות הבנייה. 

ההדמיות והסיורים הווירטואליים מאפשרים לתת לרוכשי הדירות את החוויה הכמעט אמיתית של ביקור בדירה ומספקים להם נקודת מבט אמיתית על כל פינה ופינה בדירה, ממש כמו שהיו באים לדירה לדוגמה. הסיור הממוקד אף מאפשר לכוון את הרוכשים ולשקף להם את חזון הפרויקט והתוכנית האדריכלית. אני לא סבור כי הטכנולוגיה תחליף לגמרי את המפגשים הפרונטליים בין הקונים למוכרים, אבל היא בהחלט מהווה כלי שיווקי-מכירתי יעיל שנותן ערך מוסף לרוכשי הדירות.

מאת שלומי דבש, סמנכ"ל שיווק, מצלאוי חברה לבניין בע"מ