25 שנה לדירוג Leaders in Law - ההכרה שכל משרד עורכי דין שואף לה
דירוג Leaders in Law של Duns 100 חוגג השנה 25 שנות פעילות. הדירוג מהווה עוגן יוקרתי ומוערך בשוק עריכת הדין הישראלי, ונחשב לאחד מכלי המיצוב החשובים ביותר עבור משרדי עורכי דין – כזה שמעניק הכרה מקצועית, חשיפה תקשורתית ופותח דלתות לשיתופי פעולה והזדמנויות חדשות: "מי שמופיע לא רק מקבל הכרה, אלא מאותת לשוק שהוא שחקן רציני – עם דרך, חזון ותוצאות שמדברות בעד עצמן"

דירוג משרדי עורכי הדין של Duns 100 מציין השנה 25 שנות פעילות. מדובר באחד הדירוגים הוותיקים, המקיפים והמשפיעים ביותר בענף המשפט הישראלי - דירוג שהפך במרוצת השנים לא רק לכלי מיון מקצועי, אלא גם לסמל סטטוס ונחשקות. שוחחנו עם אופיר שמואל, מנהל השיווק של דן אנד ברדסטריט ישראל, על החשיבות של הדירוג, על מה שמבדל אותו - ועל הדרך שבה הוא הפך לעוגן במיצוב המותג Duns 100 כולו.
אופיר, 25 שנים לדירוג משרדי עורכי הדין. זה מספר מרשים. מה הופך את הדירוג לכל כך משמעותי עבור עורכי הדין בישראל?
"אני חושב שזה קודם כול עניין של הכרה מקצועית - כזו שבאה מגוף אובייקטיבי, עם מתודולוגיה סדורה וראייה רחבה של הענף. בשוק כל כך תחרותי כמו שוק עריכת הדין, שבו הרבה מהעשייה מתרחשת 'מאחורי הקלעים', ההופעה בדירוג היא רגע בולט שבו אומרים לך - עשית משהו נכון, אתה בין הטובים באמת. זו לא רק מחמאה - זו אמירה על הדרך שעשית ועל הערך שאתה יוצר בכל יום מחדש ללקוחות שלך".
מה מבדל את דירוג Duns 100 מדירוגים אחרים שקיימים בשוק?
"הבידול המרכזי טמון בשיטה. מדובר בתהליך מחקרי עמוק, לא פרסומי. צוות הדירוג של Duns 100 מורכב מאנשי מקצוע ותיקים ומנוסים שמכירים היטב את הענף. חברי הצוות אוספים מידע כמותי ואיכותני, מבצעים הערכות של לקוחות ועמיתים, מנתחים היקף פעילות, תיקים מהותיים, פסקי דין, ופרמטרים מקצועיים נוספים. התוצאה היא דירוג שמתקבל כאמין, מדויק ולא מוטה - וזה בדיוק מה שמייצר את הערך האמיתי שלו".
ואחרי שהם מדורגים, מה המשרדים מקבלים בפועל?
"קודם כול, זה כלי למיצוב. משרדים שמופיעים בדירוג זוכים להכרה מקצועית, מקבלים חשיפה תקשורתית ופונים לשוק כמי שהוגדרו כמובילים בתחומם. מעבר לכך, הרבה משרדים משתמשים בדירוג ככלי פנימי - להערכת ביצועים, לזיהוי חוזקות, וגם לבניית אסטרטגיה עסקית. חלקם אף מספרים לנו שההופעה בדירוג סייעה להם ביצירת קשרים עם שותפים בינלאומיים או בגיוס עורכי דין בכירים. זה משהו שנותן תוקף, וגם פותח דלתות".
אתה עצמך מלווה את דירוגי Duns 100 כבר שנים רבות. איך אתה רואה את ההתפתחות של המותג הזה לאורך השנים?
"לאורך השנים אני מוביל את הפעילות השיווקית של Duns 100מתוך ראייה רחבה - לא רק כמותג שמספק דירוגים, אלא כמערכת שלמה שמספרת את סיפור ההצלחה של הצמרת העסקית בישראל. זה נכון גם לדירוגי המשפט - תחת Leaders in Law, וגם לדירוגים בתחומים אחרים שאנחנו מפרסמים, כמו נדל"ן, הייטק, מסחר ושירותים, רפואה ועוד. המטרה שלי היא לשמר את מעמדו של Duns 100 כמקור סמכות, יוקרה ואמינות - ולחזק את החיבור בין הנתונים, הסיפורים האנושיים והערך התדמיתי שנוצר סביב ההכרה הזו".
איך אתם שומרים על רלוונטיות אחרי כל כך הרבה שנים?
"רלוונטיות דורשת עבודה מתמדת. אנחנו מעדכנים את המתודולוגיה, מרחיבים תחומי התמחות, בוחנים מגמות חדשות - כמו כניסת בינה מלאכותית לתחום המשפט או התמקצעות בתחומים כלכליים-רגולטוריים. אנחנו גם שומרים על דיאלוג פתוח עם השוק. מבחינתי, זו לא 'רשימה' - זה מנגנון חי שפועל לאורך כל השנה. אנחנו משקיעים בכך הרבה מאוד מחשבה ומשאבים, בדיוק כדי שיישאר כלי משמעותי עבור הענף".
איך אתם מקבלים פניות ממשרדים שלא נכנסו לדירוג?
"אנחנו פתוחים לחלוטין לקבלת פניות ממשרדים שמרגישים שהם בשלים להיכלל בדירוג. התהליך הוא שקוף ומבוסס נתונים, וכל משרד שמציג פעילות משמעותית יכול להיבחן מחדש. אין כאן טריקים ואין קיצורי דרך - אבל יש נכונות להקשיב, להעמיק, ולבחון מחדש בכל שנה".
לסיום - מה היית רוצה שמשרדי עורכי הדין בישראל יבינו על הדירוג הזה?
"שזה לא רק עניין של 'כבוד' - אלא של מיצוב, של פיתוח, של ראייה אסטרטגית. מי שמופיע בדירוג לא רק מקבל הכרה, אלא גם מאותת לשוק שהוא שחקן רציני. אני מזמין כל משרד שמאמין בדרך שהוא עושה - ושיש לו את הנתונים שמגבים את זה - להצטרף אלינו. אנחנו כאן כדי לספר את סיפור המצוינות של עולם המשפט הישראלי".