מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: יטבתה חוגגת 60 | באומן בר ריבנאי

חגיגות ה 60 של יטבתה מתורגמות לחגיגות המקום הראשון בקקטוס השבוע!

לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל שילוב, בניגוד לפרסומת הקודמת, כאן אנחנו בסימן חגיגות ה 60 עם פרסומת שמצליחה להיות גם אטרקטיבית במיוחד, הן בהשוואה לפרסומות אחרות והן לפרסומות קודמות של יטבתה. מזל טוב!

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | שם הפרסומת: יטבתה חוגגת 60 | מנהל שיווק: קרין לקסר | מנהלת תחום משקאות חלב: הילה פלד שאול | מנהלת קריאייטיב: גלי דיבון | ניהול לקוח: נעמה פולוס, אבירן עמוס | הפקה:POV הפקות, איריס ישראלי, נורית רימון | משרד מדיה: יוניון מדיה | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: עידן תחיא

מקום שני: משרד הפנים | לפ"מ

פרסומת הרחצה הבטוחה של משרד הפנים נכנסת השבוע למקום השני.

לדברי אוליניק, ישנן טכניקות שונות שיכולות לגרום לפרסומת לבלוט ולהיות זכירה. לפעמים זה שימוש ייחודי בפרזנטור (או פרזנטורים – ראה הפרסומת של מזרחי טפחות), לעיתים אלו אלמנטים מרגשים או מצחיקים במיוחד ולפעמים מדובר באלמנטים שליליים כגון הפחדה או "הטרדת" הצופה.
הפרסומת של משרד הפנים לרחצה בטוחה עושה בדיוק את זה. היא לא מציגה אנשים טובעים ולא מצילים או ניצולים שמספרים סיפורי גבורה. הסוד שלה הוא במינמליזם, שכמו בסרט אימה טוב – גורם לנו להבין בדיוק מה קרה על החוף לפני כמה שעות.

התוצאה הסופית היא פרסומת זכירה, מרגשת וכזו שמצליחה להעביר את המסר בצורה מצוינת ומקום שני השבוע.

משרד פרסום: לפ"מ | שם הפרסומת: משרד הפנים רחצה בטוחה | מנהל פרסום: דוברות משרד הפנים | מנהלת תוכן וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: רועי בן עמי, סיגל כהן | הפקה: עמרי פז הפקות | מדיה: דיאנה מסלם 

מקום 3: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

נשארים יציבים במקום השלישי, גם לאחר שבוע – דביר, דובי והליצ'י.

לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל שילוב , גם אחרי שבוע, הפרסומת של מזרחי טפחות לא מאבדת מהאפקטיביות שלה ואף משתפרת מעט בחלק מהמדדים.

 

 

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%