מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: משרד הבריאות | לפמ

לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל שילוב, "השבוע זימן לנו שתי פרסומות שמנסות לשכנע אותנו להתנהג אחרת ע"י מתן זווית ראייה היסטורית שתדגיש עד כמה ההתנהגויות שלנו כיום יראו הזויות במבחן הזמן.

בדומה לפרסומת השנייה שהתברגה במקום השלישי, הכל תלוי, ככל הנראה, באופן שבו הסיפור מסופר וכנראה שגם במי מספר לנו אותו. במקרה הספציפי הזה, הפרסומת הצליחה להיות אפילו מעט יותר אטרקטיבית מהפרסומת של המשרד להגנת הסביבה. השאלה אם היא גם תצליח להשפיע יותר?

משרד פרסום: לפ"מ | שם הפרסומת: משרד הבריאות - שתייה ממותקת | מנהלת תוכן וידאו : נורית פיינמן | מנהל לקוח: מאיה לוי | מנהלת תחום פרסום והסברה במשרד הבריאות: סמדר שזו בן-שמחון | הפקה:מרקט מאסטר | מנהלת מדיה: טליה לוינס | מדיה tv: דיאנה מסלם

מקום שני: פריגת | באומן בר ריבנאי

אהההההההז אמנם הקיץ עדיין כאן, אבל למרות החום, עדיין לא מאוחר ללמוד משהו חדש מהגאון בפרסומת שהצליחה להיות גם אטרקטיבית וגם אפקטיבית.

לדברי אוליניק, כאשר רצים עם אותו פרזנטור לאורך זמן, חשוב להיות מקוריים ולגוון עם הפרסומות וגם אז לעיתים קרובות רואים שחיקה אחרי שנה שנתיים.

במקרה של פריגת ושלום מיכאלשווילי ("הגאון"), החיבור המשותף מוכיח עצמו כמוצלח במיוחד, כאשר כמעט כל פרסומת נכנסת לשלישיה המובילה, גם כאשר הן משודרות בפעם השניה. חלק מזה תלוי בתוכן ההומוריסטי והמשעשע וחלק מזה מהיכולת של שלום להעביר את המסר בצורה אטרקטיבית במיוחד, גם ללא פירוטכניקה ואפקטים מיוחדים.

משרד פרסום: BBR באומן בר ריבנאי | שם הפרסומת: פריגת - מהלך קיץ | לקוח: דפנה פרבר, לירון אורנשטיין, אוסנת רוזנבלט, שאנל בן דוד | קריאטיב: עדי פרחי, שובל דר, אמיר שירצקי | ניהול לקוח: רן דנינו, מיכל חזקיה, איילת יפת | הפקה: גוסטבו הפקות | משרד מדיה: יוניון מדיה- איילת נקר, בר גלאי

מקום שלישי: המשרד להגנת הסביבה | לפמ

יש לא מעט קמפיינים שמנסים לעורר בנו נוסטלגיה ולחבר אותנו ל"פעם" ולדברים הטובים שחווינו בעבר. הפעם, ניב סולטן והמשרד להגנת הסביבה מנסים להסביר לנו שפעם לא היה כל כך טוב ושהגיע הזמן לשנות דברים. לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל שילוב, "זה דבר אחד כשמדברים על היסטוריה מהעבר (הקרוב או הרחוק) ודבר אחר שמנסים לשנות התנהגות ומספרים לנו ש"עכשיו" זה "פעם" ושהגיע הזמן להתקדם. לא פעם זה לא עובד ונתקל במחסום של ציניות וחוסר אמינות. במקרה שלנו, אולי בגלל שלא מדובר בחברה מסחרית, זה עובד בצורה טובה מאוד ואפילו נתפס כאמין ומשכנע.

משרד פרסום: לשכת הפרסום הממשלתית | שם הפרסומת: המשרד להגנת הסביבה "חוף נקי" | מנהל פרסום: גתית פנקס – דוברת המשרד להגנת הסביבה | מנהלת תוכן וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: סיגל כהן | הפקה: אוג הפקות | מנהלת מדיה: טליה לוינס | מדיה TV: דיאנה מסלם

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%