מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 מקום שלישי: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

מהאולימפיאדה למתנ"ס: הפרסומת של מזרחי טפחות לפקדון תפוז. המתעמלות האולימפיות מגיעות מרוסיה לישראל כדי לראות מה עושים עם הכסף (המזומן, לא המדליה). 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה מ-48 מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה מ-51 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-84 אחוז.   

 סמנכ"ל שיווק: דינה נבות | מנהלות פרסום: מירב ללוש ועינת הלפמן | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | סמנכ"לית קריאייטיב: מיטל שקדי קריא | משנה למנכ"ל: שירי הייסר | ארט דיירקטור: ינון יוסף | מנהל לקוח: רון שפונט | תקציבאית: דריה שיכטמן | הפקה: איבונה קרוגליאק | חברת הפקה: ראבל | במאי: דרור שאול | משרד מדיה: מרקורי | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג

מקום שני: נובמבר אונליין - שופרסל | אדלר חומסקי

אילן פלד בפרסומת חדשה ומושקעת לשופרסל לקראת נובמבר אונליין. הפרסומת נתפסה כאטרקטיבית במיוחד עם מדד גבוה של 91 אחוז. יחד עם זאת, קיבלה הפרסומת ציון נמוך במיוחד במדד ההשפעה למותג - עם 32 אחוז בלבד. הציון המסכם: 89 אחוז. 

משרד פרסום: אדלר חומסקי | לקוח: שופרסל אונליין |  שם הפרסומת:  דה בקסט | מנהל אגף שיווק, מועדון ודיגיטל: גיא אבן | מנהל שיווק: יריב ברנבלום | מנהלת פרסום: ליטל קדמי | מנהל תוכן: אריאל וייס | מנהל קריאייטיב: מוטי רובינשטיין | קופירייטרית: יעל קורן | מנהלת לקוח: חני קדוש | הפקה: מיאלמה
משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: לירון רוזנפלד אביגד
 

מקום ראשון: הכיתה הירוקה | לפמ

רותם אבוהב קוראת להורים לאשר הצטרפות הילדים שלהם לכיתה הירוקה - כדי לחזור לשגרת לימודים תקינה. הפרסומת קיבלה את הציון הגבוה ביותר במדד הזכירות (60 אחוז). אמנם הציון במדד האטרקטיביות נמוך יחסית (46 אחוז) אבל הציון שח מדד ההשפעה למותג הגבוה מביא את הפרסומת אל המקום הראשון. ציון מסכם: 95 אחוז.

משרד פרסום: לפ"מ | קריאייטיב: חגי לפיד ואודי שדמי | מנהל לקוח: גיא גץ | תקציבאית : סימה בללי |  מפיקות  איילת רוטמן וענת סנדל- חזן | משרד מדיה: לפמ | מדיה : דיאנה  מסלם  

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%