מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: בנק לאומי | מקאן תל אביב 

ציפי שביט וגל תורן נשארים בפיסגה שבוע שני ברציפות.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, מסתבר שאנחנו ממש אוהבים את ה Power couple החדש ששומר על רמת ביצועים יפה לאורך שלושת השבועות האחרונים ואף מצליח להתפס כיותר אטרקטיבי ומשעשע עם הזמן. הצליח להם!

משרד פרסום: מקאן תל אביב | שם הפרסומת:  בנק לאומי – בטיחות פיננסית לגיל השלישי | סמנכ"ל שיווק: מיטל שירן הראל | מנהל פרסום: שרון לוי | מנהל קריאייטיב: ירון פרל | מנהל לקוח: עמית הוכדורף | הפקה: שושי ואודי הפקות | משרד מדיה: יוניברסל מקאן

מקום שני: נביעות | באומן בן ריבנאי

קבלו את עידו רוזנבלום, שכותב פאנצ'ים מוזרים ל... עידו רוזנבלום.

לדברי אוליניק, נביעות ממשיכים בז'אנר הפרסומת ה"מודעות לעצמן" והאמת, זה עובד להם מצוין. עם פרסומת שמצליחה להיות גם אטרקטיבית וגם בעל פוטנציאל השפעה גבוה. אז נכון שלצחוק על עצמך יכול להוביל לתוצאות פחות חיוביות  ואף לגרום לאנשים להתעצבן על הפרסומת. אבל אם עושים את זה בצורה עדינה ואלגנטית – מסתבר שזה עובד ועובד טוב.

משרד פרסום: באומן בן ריבנאי | לקוח: נביעות | שם הפרסומת: נביעות-אפס קלוריות | מנהלת שיווק: מיכל שומן כהן |מנהלת מותג: דרורית זיסוביץ | מנהל קריאייטיב: עדי פרחי | קריאטיב: אורן אמירן, זאביק גנאי, אמיר שירצקי | סמנכ"ל לקוחות: רן דנינו | סופרוויזר: שלי עבוד | תקציבאי: רויטל  אברמוביץ, לטם המבורג | הפקה: גוסטבו הפקות | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: איילת נקר

מקום שלישי: מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

בנק מזרחי נשארים השבוע במקום השלישי רק עם פרסומת אחרת – לאפליקציה ללקיחת משכנתא לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, מזרחי טפחות ממנפים את ההצלחה של "משכנתמי" לפרסומת חדשה שמציגה שדרוג דיגיטלי לתהליך לקיחת המשכנתא. מה שמעניין הוא שלמרות שאפליקציה איננה משהו חדש או ייחודי, בפועל, האופן בו הנושא מוצג – גואם לפרסומת להתפס כאמינה ומשכנעת.

משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | לקוח: בנק מזרחי-טפחות | שם הפרסומת: משכנתמי מומחים - טפחות טאצ׳ | סמנכ"ל שיווק: תרי ישכיל | מנהלת אגף תקשורת שיווקית: עינב שגיב | מנהלת פרסום: מירב ללוש | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | משנה למנכ"ל: שירי הייסר | מנהל קריאיטיב ראשי: צור גולן | סמנכ"ל אסטרטגיה: טל חן | תסריט: ינאי וולף | ארט דיירקטור: איל לבנון | סופרוויזרית: מעין רום | תקציבאית: פז חיים | מנהלת הפקה: מיה קרסו | חברת הפקה: ראבל | במאי: דרור שאול | פוסט: פלייגראונד | משרד מדיה: מרקורי | מנהלת קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג | משרד דיגיטל: ארלו 

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%