מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 מקום שלישי: דנונה WOW במגוון טעמים | באומן בר ריבנאי

נועה קולר ואורי לייזרוביץ מצליחים לסחוף גם אותנו עם הקסם האישי שלהם ולגרות את חוש הטעם שלנו עם דנונה WOW במגוון טעמים חדשים ומפנקים. בפרסומת הדנונה החדש מגיע ו"שון" (אורי לייזרוביץ), טועם ממנו בקריאות נרגשות של WOW תוך כדי ש"לירי" (נועה קולר), מנסה למצוא שם למוצר החדש. 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה  ב-37 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-87 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-81 אחוז.   

 סמנכ"ל שיווק: אבי לאופר | מנהלת תחום מעדנים: מיכל פלומין | מנהל תקשורת שיווקית: איציק אדרי | מנהלת מותג: מריה רוזנבלט | קריאייטיב: ירון פרל, דור פלג, רוני אזולאי | ניהול לקוח: אביב בן זיקרי, שלי עבוד ויובל בן הרוש | הפקה: מולה | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור  

מקום שני: פלאפון דור 5 | אדלר חומסקי

יהודה לוי מגיע להציל את נועה קירל בניידת "ניידת ה-G 5" כי הסמארטפון שלה איטי מידי. האביר על הסוס הלבן שמגיע להציל את הנסיכה בדור 5. פלא שנמסנו? 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה  ב-51 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-94 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-90 אחוז.   

סמנכ"ל שיווק: דרור בהט | מנהלת תקשורת שיווקית: נויה ינאי ישראלי | מנהלת פרסום: שרית בן עזרא | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהלת לקוח: טל ויסבוך | סופרווייזרית : גל יניב | הפקה: מולה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי פרידמן ושיר רוזן  

מקום ראשון: יום ההוקרה לנפגעי פעולות האיבה | גדעון עמיחי

הגיבורים האלה שנפגעו בפעולות האיבה והמשיכו כנגד כל הסיכויים, כשברקע השיר "גיבור של אמא" של רביב כנר, נכנסו לנו הכי עמוק ללב. בתשדיר ליום ההוקרה לנפגעי פעולות האיבה משולבים צילומים משדה הקרב, מפצועים בשיקום ובעיקר תמונות שנוגעות ומרגשות. 

התשדיר הגיע לציון גבוה ב-22 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-96 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-90 אחוז.

מנכ"ל האגודה: לירון שגיא - כהן | מנהל פרסום: ניצן רוזנצויג | מנהל קריאייטיב: גדעון עמיחי | מנהל לקוח: טל פישביין | הפקה: מולה הפקות | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: נילי ברונר 

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%