מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

מקום שלישי: כללית עם אפליקציית "active" | גליקמן שמיר סמסונוב

"למה לא אמרת לי שספורט שווה פי שניים?" שואלת שני קליין בפרסומת לאפליקציית "אקטיב" של קופת חולים כללית. ומיד מצטרפת לבן זוגה לריצה, פוש-אפס ושלל ירקות תרתי משמע, וכל זה על מנת ליהנות מכל הטוב שיש לאפליקצייה להציע. כנראה שמשהו שם הצליח להזיז גם אותנו. 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-49 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-93 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-95 אחוז.   

סמנכ"ל קריאטיב: עדי ברונר| צוות קריאטיב: תמי מלצר, רונן זיידנפלד| סמנכ"ל דיגיטל: דורון לוינשטיין
מנהל לקוח: שרית קורונל, אביה שטיינברג, שחר גולדשמידט| הפקה: אוג הפקות, סנובול, גל פרמן, הדר גלר, תומר בירן| מנהלת הפקה: מירי סלהוב| מפיקה: גליה טרי| פלנינג: מיכל אטיה| מנהלת מדיה: דקר לוי| מנהל לקוח מדיה: רן שהרבני| מנהלי קמפיינים: אולג שפולניקוב, גיא בן שושן

מקום שני: אקטיביה של דנונה | באומן בר ריבנאי

"אקטיביה של דנונה זה פלא" וכמובן הקולגות לדוכן היוגורט נועה קולר ואורי לייזרוביץ זה הכי פלא שיש והפלא הזה תופס השבוע את המקום השני בפרסומות האהובות עלינו. 

הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-56 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-96 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-99 אחוז.

 

סמנכ"ל שיווק: אבי לאופר | מנהל שיווק יוגורטים: לירז סופרין| מנהלת תחום דנונה: מיכל פלומין| מנהל תקשורת שיווקית: איציק אדרי| מנהלת מותג: מריה רוזנבלט| קריאייטיב: ירון פרל, גלי גולדברג דיבון, עומרי צידון| ניהול לקוח: סנדרה גיטר, שלי עבוד ויובל בן הרוש| הפקה: מולה| משרד מדיה: יוניון| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור 

מקום ראשון: הפייבר של בזק עם קופה ראשית וגידי גוב | אדלר חומסקי 

ושוב נועה קולר כובשת את המקום הראשון הפעם בדמות של שירה מ"קופה ראשית" ובדיוק כשהיא מרכיבה את החלק האחרון בפאזל, מתפרצים בזב אחר זה לסלון ביתה כוכבי "קופה ראשית" שמשתלטים על הבית או ליתר דיוק על ה"בזק פייבר" שיש בבית וכל היופי הזה כמובן משאיר את הפרסומת הזו במקום הראשון במדד השבועי שלנו.  

התשדיר הגיע לציון גבוה ב-54 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-100 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-99 אחוז.

סמנכ"ל שיווק: קרן לייזרוביץ| מנהלת תקשורת שיווקית: מיכל רוזנטל| מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס| מנהל לקוח: ליאור גלעד| הפקה: קדישזון| משרד מדיה: מדיה קום| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שיר רוזן

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%