מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: טרה | גליקמן שמיר סמסונוב

אחרי שבועיים במקום השני, ניר וגלי מטפסים עם הפרסומת המעולה לטרה אל המקום הראשון. 

 משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסנוב | שם הפרסומת:  טרה אריזות חדשות | מנהלת חטיבת החלב: צופית אשכנזי | מנהלת שיווק טרה: פנינית דניאלי | מנהלת מותג: מיכל קרשנבוים | תסריט ואנימציה: ניר וגלי | מנכ"ל קריאייטיב ושותף: יגאל שמיר | מנהל קריאייטיב: ניר אמבר | קופירייטר: אבנר רסל | ארט: ניצן אמיר | סמנכ"לית לקוחות: עירית פסטרנק | סופרוויזרית: גאיה לביא | תקציבאית: סתו סובול | חברת הפקה: ג׳ימיני קריאייטיב | משרד מדיה: יוניון | מדיה: איילת נקר, בר גלאי, אוולין אליאב ועינת לוין 

מקום שני: שטראוס עלית | באומן בר ריבאי

השוקולד והממתקים האהובים של עלית עושים קאמבק למדפים - ומתברגים במקום השני.

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | לקוח: שטראוס עלית | שם פרסומת: חזרנו - אין תחליף לאהבה | מנהלת שיווק: שירי כהן בירמן | מנהלת פרסום: שירה אדלר | מנהל קריאייטיב: אליעד פרידמן | מנהל לקוח: ארין שמי | הפקה: יש הפקות | במאי: רני כרמלי | מדיה: יוניון | מנהל קמפיין חברת מדיה: דנה מנור

מקום שלישי: חברת החשמל | אדלר חומסקי & ורשבסקי

החורף חזר, ואיתו גם שקע ותקע עם האזהרה השנתית.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: חברת החשמל |  שם הפרסומת: בטיחות חורף - סכנת שימוש בכבל מאריך | סמנכ"ל שיווק: אורן הלמן | מנהל פרסום: גילי שחם זנגו | מנהל לקוח: חני קדוש , עמית אסנהיים, קורן הירשברג | הפקה: מרקט מסטר | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: יארא אבו סאלח יאנה קוליק ושירי פרידמן

על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%